به گزارش اکوایران، در بسته این هفته خبرهایی می‌خوانید از خبر بازگشت مهران مدیری و فرزاد حسنی به صداوسیما، ثبت قرارداد اکران سینمایی جدید سروش صحت، رهبری ارکستر سمفونیک تهران توسط آرش گوران، تدوین آیین‌نامه حقوق بازیگران کودک و نوجوان و حضور جمعی از سینماگران در قطعه هنرمندان به مناسبت روز سینما.

توافق رسانه ملی با مهران مدیری و فرزاد حسنی/ جناب خان، بدون رامبد جوان در تلویزیون

محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم در نشست خبری خود در 19 شهریورماه اعلام کرد که برنامه «مسابقه بی‌سابقه» که ساختاری شبیه به «مسابقه هفته» مرحوم منوچهر نوذری دارد، قرار است با اجرای فرزاد حسنی به نمایش درآید. این برنامه در مرحله پیش تولید است.

خوشرو همچنین درخصوص برنامه «دورهمی» هم اظهار کرد: مشکل برنامه «دورهمی» مهران مدیری نیست. آقای مدیری برای کارهای نمایشی قرارداد بسته است. مسأله یک گیر اداری با تهیه‌کننده است که اگر حل بشود فصل پنجم پخش می‌شود. 

 مدیر شبکه نسیم از توافق مهران مدیری با صداوسیما برای ساخت یک مجموعه نمایشی جدید خبر داد.

او همچنین از در مرحله ساخت بودن برنامه «هزار و یک»  با محوریت شخصیت «جناب خان» خبر داد و گفت: برآورد ما این است که این برنامه مورد استقبال قرار می‌گیرد. بخشی از برنامه پیرامون اعداد است. با هنرمندان مطرح کشور مذاکره صورت گرفته است و تا اواخر مهر به آنتن می‌رسد.

ثبت قرارداد اکران ۳ فیلم: «صبحانه با زرافه» به سینما می‌آید

شانزدهمین جلسه شورای صنفی نمایش روز یکشنبه ۱۸ شهریور در خانه سینما برگزار شد و شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم «صبحانه با زرافه» به کارگردانی سروش صحت و تهیه کنندگی مصطفی احمدی، «بازی را بکش» به کارگردانی محمد ابراهیم عزیزی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی و «باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورز و تهیه کنندگی محمد جواد موحد را ثبت کرد.

همچنین مقرر شد اکران فیلم های «شه‌سوار» به کارگردانی حسین نمازی و «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی از چهارشنبه ۲۱ شهریور در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.

لغو ممنوع الخروجی دو کارگردان سینما

بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم در حساب کاربری خودشان در اینستاگرام نوشتند که از سوی دادستانی نامه رفع ممنوع الخروجی ما صادر شده، آن‌ها در ادامه متنشان نوشتند: «۱۴ ماه تجربه تلخی بود ولی به تلخی آنچه بر هموطنانمان گذشت نیست. آنهایی که فکر می کنند نگاه داشتن آدم‌ها در وطنشان تنبیه است باید بدانند بی ‌شمارند مردمانی عاشق که ماندن و ایستادگی را برای آزادی‌، شرافتشان می‌دانند.»

2198619_663

آرش گوران ارکستر سمفونیک تهران را رهبری می‌کند

ارکستر سمفونیک تهران در واپسین روزهای تابستان، پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ با رهبری آرش گوران به عنوان رهبر مهمان در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

در این کنسرت آثاری از لئونارد برنستاین، گئورگی سْویریدوف، آرام خاچاطوریان و آرتورو مارکز توسط ارکستر اجرا خواهد شد.

 

خبر مرتبط
بازگشت سعید روستایی به گیشه سینما/ ساترا به منوچهر هادی مجوز نداد

اکوایران: در بسته اخبار فرهنگی این هفته (9 شهریور - 15 شهریور) نگاهی انداختیم به مهم‌ترین رویدادهایی که در فضای فرهنگی-هنری کشور رخ داده است.

فیلمساز ایرانی برگزیده هفته منتقدان ونیز شد

سی و نهمین دوره بخش هفته منتقدان جشنواره فیلم ونیز فهرست برگزیدگان خود را اعلام کرد و فیلم «هر کجا، هر زمان» ساخته میلاد تنگشیر سینماگر ایرانی به نمایندگی از سینمای ایتالیا که در بخش مسابقه این رویداد حضور داشت، برنده جایزه بهترین تولید مستقل شد.

این فیلم درباره یک مهاجر غیرقانونی جوان است که با دزدیده شدن دوچرخه‌اش، شادی زودگذرش از یافتن شغل به عنوان پیک تحویل دهنده نابود می‌شود و او را به سفری ناامیدانه در سراسر شهر می‌کشاند.

418

رونمایی از سند موسیقی تعدادی از فیلم‌های ماندگار سینما در خانه موزه بتهوون

عصر سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه مدیرعامل خانه سینما و رییس هیات مدیره خانه سینما در خانه موزه بتهوون حاضر شدند تا تعدادی سند موسیقی مرتبط با برخی فیلم‌های قدیمی سینما که در آرشیو موزه بیرون آورده شده بودند، رونمایی و معرفی شوند.

بابک چمن‌آرا -مدیر خانه موزه بتهوون- ابتدا با معرفی مجموعه خود به عنوان قدیمی‌ترین ناشر موسیقی زنده و فعال بیان کرد: در این ۷۰ سال فعالیت آثاری از هنرمندان قدیمی همچون اسفندیار منفردزاده، ناصر چشم‌آذر، محمدرضا درویشی تا آهنگ‌سازان نسل جدید را منتشر کرده‌ایم.

وی اشاره کرد که پوستر و جلد موسیقی آثار منفردزاده توسط خود او طراحی شده و طراحی جلد موسیقی فیلم «قیصر» را هم علاوه بر تیتراژ عباس کیارستمی برعهده داشته است.

63167252

رقابت ۲ فیلم ایرانی در جشنواره دانشجویی اروگوئه

فیلم‌های کوتاه «ماشین‌باز» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نصیر گل‌زاده و «غزل» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فاطمه حسینی به بخش مسابقه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی اروگوئه معروف به «فناسیس» راه یافتند.

فناسیس (FENACIES) مخفف «جشنواره ملی فیلم دانشجویی» در سال ۲۰۱۲ با نگاه ایجاد جشنواره‌ای سینمایی، ویژه جوانان برای ارزش نهادن به خلاقیت و تلاش آن‌ها تاسیس شد و در سال ۲۰۱۵ یونسکو، اهداف آموزشی و فرهنگی جشنواره را تایید کرد.

تدوین آیین‌نامه حقوق بازیگران کودک و نوجوان

پژمان بازغی، رییس انجمن بازیگران خانه سینما ۲۱ شهریور ماه همزمان با روز سینما در خانه سینما اظهار کرد: ساماندهی هنروران را در انجمن پیگیری کرده‌ایم و گزارش آن اعلام خواهد شد.

بازغی رسیدگی به موسسه‌های آموزش بازیگری را نیز دیگر برنامه قابل پیگیری در انجمن بازیگران عنوان کرد و گفت: برخی از این انجمن‌ها بخصوص در شهرستان‌ها به بازار جعل با وعده‌های توخالی تبدیل شده‌اند.

او همچنین از تدوین و رونمایی آیین‌نامه حقوق بازیگران کودک و نوجوان خبر داد و گفت: در بررسی اساسنامه متوجه شدیم که تناقض‌هایی برای بازیگران کودک وجود دارد و در یک آیین نامه اصلاحاتی را نسبت به آن وارد کردیم.

حضور جمعی از سینماگران در قطعه هنرمندان

جمعی از سینماگران به همت انجمن بازیگران خانه سینما ۲۱ شهریور ماه همزمان با روز سینما در قطعه هنرمندان حاضر شدند و با غبارروبی از مزار هنرمندان درگذشته یاد آنها را گرامی داشتند.

در این مراسم پژمان بازغی، علی دهکردی، شبنم مقدمی، اسحاق خانزادی، کامبیز روشن‌روان، فرامرز روشنایی، خسرو احمدی، علیرضا حسینی (هیات مدیره خانه سینما)، کوروش سلیمانی، جعفر گودرزی (انجمن منتقدان سینما) و... حاضر شدند.

درگذشت کارگردان باسابقه تئاتر

پری صابری کارگردان سرشناس تئاتر بعد از گذراندن دوره بیماری، شامگاه دیشب، ۱۰ شهریور ۱۴۰۳، دار فانی را وداع گفت.

 صابری تحصیلات خود را در رشته تئاتر در دانشگاه سوربن فرانسه به پایان رساند و پس از بازگشت به ایران، به یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های تئاتر کشور تبدیل شد.

اجرای نمایش‌هایی همچون «من به باغ عرفان»، «بیژن و منیژه»، «شمس پرنده»، «من از کجا عشق از کجا»، «هفت شهر عشق»، «باغ دلگشا»، «رند خلوت نشین»، «یوسف و زلیخا» و... در کنار شماری از نمایشنامه‌های خارجی همچون «شش شخصیت در جست‌وجوی نویسنده»، «آنتیگونه» در کارنامه هنری او به چشم می‌خورد.

untitled