به گزارش اکوایران، شرکت‌های نوو نوردیسک و ایلای لی‌لی با فروش داروهایی که برای مقابله با چاقی و دیابت استفاده می‌شوند، سودآوری بالایی را به ثبت رسانده‌اند.

اصلی‌ترین مشتری داروهای درمان چاقی و دیابتی که این دو شرکت تولید می‌کنند، آمریکایی‌ها هستند.

بررسی‌های سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد ۴۱.۹ درصد از آمریکایی‌ها به نوعی به چاقی یا اضافه‌وزن مبتلا هستند و در نتیجه به دنبال راهی برای درمان آن می‌گردند.

پزشکان اصرار دارند که چاقی از طریق رژیم سالم و ورزش درمان شود. با این حال بسیاری از افراد به دنبال راه‌هایی سریع و آسان هستند. مصرف داروهایی که می‌تواند اشتها را کاهش دهد هم یکی از همین راه‌هاست که البته می‌تواند با عوارضی همراه باشد.

علاوه بر عوارضی که امکان دارد مصرف داروهای درمان چاقی به همراه داشته باشد، هزینه‌اش هم می‌تواند بالا باشد. برای مثال داروهای جدیدی که برای درمان چاقی و دیابت معرفی شده‌اند، می‌توانند با توجه به شرایط بیماران، هزینه‌ای معادل ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار در ماه به همراه داشته باشد.

یکی از اتفاقات جالب توجه در مورد داروهایی که اخیرا در بازار مورد توجه قرار گرفته‌اند، اثری است که روی بازار و سهام سایر شرکت‌ها گذاشته‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد فروش این داروهای درمان چاقی و دیابت روی ارزش سهام شرکت‌های تولیدکننده پمپ انسولین و دستگاه‌های تست قند خون اثر منفی گذاشته است. به عبارت ساده‌تر، تقاضا برای این موارد کمتر شده چرا که افراد کمتری به آن‌ها نیاز دارند.

برخی از مصرف‌کنندگان این داروها گفته‌اند که اشتهایشان با این داروها به شدت کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل تقاضا برای این داروها افزایش پیدا کرده و باعث شده حتی شرکت‌های تولیدکننده از تقاضا جا بمانند.

در این ویدیو به این داروها و اثرات آن‌ها در بازارها پرداخته شده است.