به گزارش اکوایران و براساس ساعت آخرالزمان، در حال نزدیک شدن به پایان بشریت هستیم. در سال ۱۹۴۷ ساعتی نمادین از طرف همسر یکی از اعضای گروه دانشمندان اتمی ابداع شد تا به انسان‌ها نشان دهد چقدر زمان دارند؟

این ساعت نمادین، براساس خطراتی که بشریت را تهدید می‌کند، نشان می‌دهد چقدر زمان داریم تا به پایان برسیم. همه این تهدیدها، ساخته دست بشر هستند و به همین دلیل این ساعت ابداع شده تا به انسان‌ها یادآوری کند که کارها و ابداعاتشان می‌تواند چه عواقبی داشته باشد.

در گذشته مواردی نظیر جنگ سرد، همه‌گیری کرونا، انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا و تغییرات اقلیمی به عنوان عواملی معرفی شده‌اند که بشر را به آخرالزمان نزدیک کرده‌اند.

حالا در سال ۲۰۲۴، بولتن دانشمندان اتمی اعلام کرده که تنها ۹۰ ثانیه تا نیمه شب زمان داریم. اگر ساعت به نیمه شب برسد، به آخرالزمان رسیده‌ایم. مسائلی نظیر تغییرات اقلیمی، جنگ روسیه و اوکراین و همچنین جنگ در غزه از جمله مواردی هستند که زمان را به نیمه شب نزدیک کرده‌اند.

نخستین بار که این ساعت طراحی شده بود فقط ۷ دقیقه زمان به نیمه شب مانده بود. با این حال، در طول تاریخ، اتفاقات مثبت و توافق‌هایی صورت گرفت که ساعت حتی به ۱۷ دقیقه مانده به نیمه شب هم عقب کشیده بود. با این حال، اکنون فقط ۹۰ ثانیه به نیمه شب مانده است.

یکی از نکات مهم و جالب توجه در مورد ساعت نمادینِ آخرالزمان این است که می‌تواند به عقب برگردد. در نتیجه انسان‌ها با دیدن این ساعت و احساس خطر، می‌توانند جلوی بروز برخی از مسائل را بگیرند.

در این ویدیو به صورت دقیق‌تر توضیح داده‌ایم که ساعت آخرالزمان چیست، نخستین بار چگونه طراحی شد و طی این سال‌ها چطور به عقب یا جلو رفته است.