به گزارش اکوایران، یک منبع نزدیک به جان کری به سی‌ان‌ان گفت که نماینده ایالات متحده در امور اقلیمی قصد دارد تا بهار امسال از سمت خود کناره‌گیری کند.

کری پس از سه سال حضور در رأس دیپلماسی امور اقلیمی آمریکا در دولت بایدن، این سمت را ترک می‌کند. منبع نزدیک به کری گفت که او همچنان در مجمع جهانی اقتصاد در ژانویه شرکت خواهد کرد و انتظار می‌رود در کنفرانس امنیتی مونیخ در فوریه نیز شرکت کند.

وزیر امور خارجه 80 ساله سابق و نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری، مذاکرات ایالات متحده را در سه اجلاس بین‌المللی آب و هوا رهبری کرد که آخرین آنها در دبی برگزار شد.

کری به طور خاص آغاز مجدد گفتگوهای بین المللی اقلیمی بین ایالات‌متحده و چین را در اولویت قرار داد و در مذاکره بر سر توافقنامه نوامبر سانی لندز، یک توافقنامه آب و هوایی گسترده بین دو کشور کلید خورد.

آکسیوس ابتدا گزارش داد که کری از سمت خود کناره‌گیری کرده و قصد دارد به کمپین بایدن بپیوندد. سی‌ان‌ان برای اظهار نظر با کمپین بایدن و کاخ سفید تماس گرفته است.

کری قبل از پیوستن به دولت بایدن مدت‌ها روی مسائل آب و هوایی کار کرده بود. او به عنوان وزیر امور خارجه نقشی کلیدی در مذاکره بر سر توافق پاریس ایفا کرد، توافقی که در سال ۲۰۱۵ توسط نزدیک به ۲۰۰ کشور تصویب شد و هدف آن رسیدگی به اثرات منفی تغییرات آب و هوایی بود.

در سال 2019، کری یک ابتکار دو حزبی متشکل از رهبران و افراد مشهور جهان را برای مبارزه با بحران آب و هوا به نام «جنگ جهانی صفر» تأسیس کرد.

کری همچنین چندین دهه در کنار جو بایدن در سنا خدمت کرد. او برای اولین بار در سال 1984 پس از خدمت به عنوان معاون فرماندار ایالت تحت حاکمیت مایکل دوکاکیس به عنوان نماینده ماساچوست به سنا انتخاب شد.

در سال 2004، کری نامزد دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری شد و سپس در انتخابات عمومی از جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور فعلی شکست خورد. در سال 2009، زمانی که بایدن معاون رئیس جمهور شد، کری نقش او را به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنا بر عهده گرفت. او در سال 2012 توسط باراک اوباما به عنوان وزیر امور خارجه معرفی شد.

کری همچنین در نیروی دریایی در ویتنام به عنوان افسر قایق توپدار در دلتای مکونگ خدمت کرد و ستاره نقره‌ای، ستاره برنزی و سه قلب بنفش را دریافت کرد.