به گزارش اکوایران، در آمریکا میلیاردرها هزینه زیادی صرف سیاست و انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور کرده‌اند تا نامزد مورد علاقه‌شان به سیاست راه پیدا کند.

با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ کشوری به اندازه چین، از میلیاردرهایی برخوردار نیست که وارد سیاست شده‌اند! در چین 36 درصد از میلیاردرها سر از دنیای سیاست درآورده‌اند.

در کشورهایی نظیر جمهوری چک، ایتالیا، گرجستان، لبنان، شیلی و تایلند شاهد حضور میلیاردرها در مسند قدرت سیاسی هستیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در آمریکا تعداد میلیاردرهایی که قدم در راه سیاست گذاشته‌اند نسبت به میانگین جهانی کمتر است، با این حال تعداد زیادی از میلیاردرهای این کشور به حضور در سیاست تمایل نشان داده‌اند.

در حال حاضر چین رتبه اول، هنگ‌کنگ رتبه دوم و روسیه رتبه سوم را در زمینه حضور میلیاردرها در سیاست دارند. در مقابل به نظر می‌رسد در کشورهایی نظیر ژاپن و استرالیا، میلیاردرها تمایلی به حضور مستقیم در سیاست ندارند.

یکی از مطالعات نشان می‌دهد عمده ثروتمندان و میلیاردرها به اندیشه‌های دست راستی گرایش دارند. آن‌ها پول و سرمایه خود را صرف حمایت از نامزدهای دست راستی می‌کنند و از این طریق تلاش دارند بر دنیای سیاست نفوذ داشته باشند.

در ویدیوی بالا توضیح داده‌ایم که چرا میلیاردرها به حضور در سیاست تمایل پیدا کرده‌اند و عمدتا به سمت اندیشه‌های دست راستی مایل می‌شوند.