به گزارش اکوایران، قیمت طلا در معاملات روز جمعه با ثبت تغییراتی مثبت از مرز 1800 دلار عبور کرد و روی 1818 دلار قرار گرفت. علت اصلی رشد قیمت طلا اظهارات جروم پائول عنوان می‌شد، بر این اساس رئیس فدرال رزرو در مورد تورم و عدم اطمینان در مورد آینده صحبت کرد، اما همچنین تاکید کرد که افزایش نرخ بهره منطقی نیست. جروم پائول معتقد است قبل از افزایش نرخ بهره لازم است بازار کار تا حد مناسبی بهبود یابد، وی اعتراف کرد که تورم بالا نگران‌کننده است و احتمالا تا سال آینده باقی خواهد ماند. لحن سخنان رئیس فدرال رزرو به گونه‌ای بود که گویا در مورد قیمت‌های فزاینده نگران است و در مورد وضعیت بد اقتصادی همدردی می‌کند. جروم پائول تقصیر قیمت‌های فزاینده را به گردن محدودیت‌های سمت عرضه انداخت و گفت سیاست‌های پولی این بانک نمی‌تواند این مسئله را حل کند. فردا اولین روز هفته برای طلای جهانی است و باید دید قیمت طلا به روند صعودی خود ادامه می‌دهد یا خیر.

koers-bitcoin-krabbelt-op-en-nadert-grens-van-34000-dollar

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 22 دقیقه عصر به وقت ایران روی 61 هزار و 747 دلار قرار داشت و تغییرات قیمتی آن نسبت به 24 ساعت گذشته مثبت بود. سرمایه بازار اتریوم به 1.16 تریلیون دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 3.7 درصد اختلاف داشتند.

تغییرات قیمتی اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته مثبت بود. قیمت اتریوم روی 4 هزار و 552 دلار قرار داشت و سرمایه آن حدود 538 میلیارد دلار گزارش می‌شد. اختلاف بیشترین و کمترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته حدود 5.6 درصد بود.