به گزارش اکوایران، بر اساس آمار منتشر شده از دفتر ملی آمار چین، سود کارخانه‌های چینی در ماه ژوئن 3.6 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. این در حالی است که در ماه قبل رشد نقطه به نقطه سود تنها 0.7درصد بود. در نیمه نخست سال جاری سود شرکتهای صنعتی چینی با رشدی 3.5 درصدی به 3.5 هزار میلیارد یوآن (484 میلیارد دلار) رسید. 

به نقل از بلومبرگ، این افزایش نشان از قدرت بخش صنعت اقتصاد چین به عنوان محرک رشد اقتصادی در سال جاری دارد که توانسته با رشدی 6درصدی در نیمه نخست امسال عملکرد ضعیف بخش هزینه‌های مصرف‌کننده را جبران کند. در حالی که بعد از علمکرد ضعیف در سال گذشته، سودها در حال بهبودند اما هنوز با سطوح سال 2022 یا 2021 فاصله دارند.

یو وینینگ، آماردان دفتر ملی آمار در بیانیه‌ای جداگانه گفت: « ناکافی بودن تقاضای موثر داخلی مانع از بهبود مستمر کارایی شرکت‌ها می‌شود و فضای سخت و پیچیده بین‌المللی فشار بر عملکرد شرکت را افزایش می‌دهد. پایه و اساس بازیابی سودآوری صنعتی هنوز باید تثبیت شود.»

بانک خلق چین با کاهش نرخ بهره در این هفته به نشانه حمایت بیشتر از اقتصاد فعالان بازار را شگفت‌زده کرد. کاهش یکی از نرخ‌های کلیدی در روز دوشنبه، گامی در جهت کاهش نرخ‌های آتی سیاستگذاری بود.

بانک مرکزی سپس نرخ بهره یک ساله را در روز پنجشنبه در یک عملیات برنامه‌ریزی نشده کاهش داد که نشان می دهد مقامات در حال افزایش محرک های پولی هستند.