به گزارش اکوایران، قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا در ماه جولای، با کمترین سرعت در بیش از سه سال اخیر افزایش یافت؛ موضوعی که شرایط را برای بانک مرکزی این کشور در جهت کاهش نرخ بهره، بیش از پیش فراهم می‌کند.

به نوشته بی‌بی‌سی، قیمت‌ها در مجموع در 12 ماه منتهی به جولای، 2/9 درصد افزایش یافتند که کمریتن افزایش سالانه تورم ایالات متحده از مارس 2021 محسوب می‌شود و پایین‌‌تر از آمار 3 درصدی ثبت‌شده در ژوئن است.

گزارش تورم ماهانه آمریکا به‌دقت زیر نظر قرار داشت، آن هم پس از گزارش رشد مشاغل ضعیف‌تر از حد انتظار در ماه جاری میلادی که آشفتگی بازارهای سهام در سراسر جهان و نگرانی‌های مربوط به رکود را در پی داشت.

کارشناسان اعلام کرده‌اند این ارقام می‌تواند فدرال رزرو را متقاعد کند که هزینه‌های استقراض بالا به غیر از افزایش قیمت‌ها در بخش مسکن و مواد غذایی، در کاهش تورم به سطح معمولی موثر بوده‌اند.

با نگه داشتن نرخ‌های بهره در بالاترین سطوح خود در حدود دو دهه اخیر، بانک مرکزی آمریکا امیدوار است از استقراض جلوگیری کند و فشار تقاضا را که به افزایش قیمت خانه‌ها، خودروها و سایر اقلام کمک می‌کرد، کاهش دهد.

اما فدرال رزرو تحت فشار است تا نرخ‌ها را کاهش دهد زیرا تورم به نرخ هدف 2 درصدی نزدیک می‌شود. تورم آمریکا از ژوئن 2022 که به 9/1 درصد رسیده بود، اکنون با کاهش قابل توجهی همراه شده است.

اما افزایش قیمت‌ها برای کالاهای اساسی مانند خواربار، فشار سیاسی را بر کاخ سفید در طول سال انتخابات ریاست‌جمهوری حفظ کرده و به‌طور ویژه بر دموکرات‌ها تأثیر گذاشته است.