گیتا گوپینات معاون اول مدیر عامل صندوق بین المللی پول، روز پنجشنبه در یک سخنرانی ویدیویی در اجلاس کایسین در پکن گفت: دولت مرکزی چین برای حفظ ثبات مالی در بخش املاک و مستغلات باید اقدام فوری انجام دهد.

این مقام ارشد صندوق بین المللی پول اضافه کرد که چین باید سیاست های کوید صفر را طوری تنظیم کند تا اثرات اقتصادی آن را برای ایجاد بهبودی پایدار در اقتصاد کاهش دهد. تورم پایین و رشد ضعیف اقتصادی به دولت کمک می کند تا از خانوارها حمایت بیشتری انجام دهد تا مصرف تقویت شود.

چین اخیرا گام‌های مهمی برای جبران آسیب های وارد شده به اقتصاد از طریق سیاست های کوید صفر و رکود املاک برداشته است و همین مسئله خوش بینی در بازارهای مالی را افزایش داده است. به عنوان مثال در بخش املاک و مسکن پس از عمیق تر شدن رکود در گزارشات ماه اکتبر، چین دسترسی‌ سازندگان مسکن به وام ها را تسهیل کرد، ولی رکود فعالیت های مصرف کننده و رکود بخش تجاری در کنار افزایش موارد کوید صفر نشان می دهد که بهبود اقتصادی با افزایش موارد کوید نامشخص است.

گوپینات در مورد قدرت گرفتن دلار از بانک های مرکزی جهان خواست تا با تکیه بر سیاست های پولی قیمت ها را کنترل کنند و ذخایر ارزی خارجی را برای زمانی که وضعیت اقتصاد بدتر می شود و چشم انداز اقتصادی جهان تیره تر می شود، نگهداری کنند.

صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی چین را برای سال ۲۰۲۳ حدود ۴.۴ درصد پیش بینی کرد که از رشد ۳.۲ درصدی پیش بینی شده برای سال جاری بیشتر است.