یک مقام ارشد فدرال رزرو گفت که آخرین داده ها در مورد هزینه های مصرف کننده، دستمزد ها و قیمت ها نشان می دهد که احتمال فرود نرم برای اقتصاد آمریکا بهبود پیدا کرده است.

آندریا روفا مدیر تحقیقات فدرال رزرو میناپولیس روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای در بانک گفت: که احتمالات درباره فرود نرم(کاهش ملایم رشد اقتصادی به طوری که از رکود جلوگیری شود) برای اقتصاد در حال بازبینی است و اعتماد به نفس درباره امکان تحقق آن افزایش پیدا کرده است.

مدیران تحقیقاتی بانک ها نقش کلیدی در تعیین سیاست های فدرال رزرو دارند زیرا بر جلسات توجیهی روسای بانک پیش از جلسات کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (جایی که مقامات فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره تصمیم گیری می کنند) نظارت می کنند. آنها همچنین به تعیین نرخ بهره توسط مقامات فدرال رزرو پیش از جلسه کمک می کنند. نیل کشکاری رییس فدرال رزرو میناپولیس این گزارشات را پیش از جلسات فدرال رزرو در تاریخ ۱۴-۱۳ دسامبر دریافت می کند.

 اقتصاددانانی که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کرده اند احتمال رکود را در ۱۲ ماه آینده برای اقتصاد ایالات متحده بیشتر می دانند. کشکاری در روز پنجشنبه اعلام کرد که پیام غافلگیرکننده ای از یک ناحیه دریافت کرده است. که تقاضای زیادی برای نیروی کار وجود دارد ولی نیروی کار کافی وجود ندارد.

کشکاری در یکی از جلسات اتاق بازرگانی مینه سوتا گفت که شواهد زیادی از سرد شدن تورم مشاهده نمی کند.

آندریا رافو مدیریت تحقیقات فدرال رزرو میناپولیس به چندین داده از جمله: شاخص هزینه اشتغال، شاخص قیمت مصرف کننده، شاخص قیمت تولیدکننده و شاخص خرده فروشی و بیکاری اشاره کرده و گفته که آخرین مطالعات او نشان می دهد که شانس فرود نرم همچنان در دسترس است. ما تا کنون گزارشات نسبتا مثبت ECI(شاخص پیچیدگی اقتصادی) که در چند هفته گذشته منتشر شده را داشتیم. سپس CPI به دنبال آن منتشر شد. PPI نیز همچنین کاهش در قیمت بعضی از کالاها را نشان داد، در حالیکه ما پیش از آن مدتی گیج بودیم که چرا با وجودی که قیمت های وارداتی بسیار ضعیف شده بودند شاهد انتقال این کاهش به قیمت کالاها و PPI نبودیم. دیدن برخی از این پیشرفت ها، درباره فرود نرم در اقتصاد ایجاد اطمینان می کند.

او به مقامات فدرال رزرو هشدار داد که برای آنکه بانک مرکزی مواضع سخت خود را کاهش دهد باید برای بیش از یک ماه چنین شاخص هایی را مشاهده کند. وزارت کار گزارش بعدی CPI خود را در ۱۳ دسامبر، درست قبل از شروع جلسه کمیته آزاد فدرال رزرو منتشر خواهد کرد،اینکه آن گزارش خبرهای خوبی را منعکس کند و یا تأثیر زیادی بر تصمیمات فدرال رزرو داشته باشد در آینده مشخص خواهد شد.

یک اقتصاددان ارشد فدرال رزرو گفت آخرین داده ها درباره هزینه های مصرف کننده، دستمزد ها و قیمت ها نشان می دهد که شانس بانک مرکزی برای دستیابی به یک فرود نرم برای اقتصاد ایالات متحده پس از افزایش‌های بی‌سابقه نرخ بهره در ماه‌های اخیر کمی بهبود پیدا کرده است.