به گزارش اکوایران، کمیسیون تلفیق با تصویب پیشنهاد نمایندگان، بندی را به تبصره 19 لایحه بودجه 1402 الحاق کرد که وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف می کند از خردادماه سال آینده، شرایط را برای نظارت برخط مجلس بر همه پرداخت هایی که از محل بودجه عمومی و منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها صورت می گیرد، فراهم سازد.

بر اساس این مصوبه الحاقی، وزارت اقتصاد از خرداد ماه سال آینده مکلف خواهد بود همه مبالغی که از محل «بودجه عمومی» و «منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها (تبصره 14)» پرداخت می کند را به تفکیک ردیف‌های مصوب در جداول ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ و پیوست ۱ قانون بودجه، به صورت آنلاین به مجلس گزارش دهد تا نمایندگان در جریان همه پرداخت ها قرار گیرند. البته کمیسیون تلفیق در این زمینه، برای موارد استثناء، به دولت هفت روز کاری زمان داد تا مجلس را از نحوه تامین اعتبار آن مطلع سازد.

به عبارتی دیگر، این مصوبه، شرایطی را فراهم می کند که خزانه داری کل کشور، همه مبالغ پرداختی خود از محل «بودجه عمومی» و «منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها (تبصره 14)» را برای مجلس به صورت شفاف و آنلاین اعلام کند. به گفته حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده پیشنهاد دهنده این مصوبه الحاقی، این مصوبه تخصیص بودجه را بیش از گذشته شفاف‌ و قابل نظارت می‌کند به نحوی که در سال آینده، هر نوع پرداختی از سوی خزانه داری برای مصارف کشور همانند حقوق و مزایا یا پروژه‌های عمرانی کشور باید به صورت برخط به مجلس گزارش شود.

بر اساس بر اساس اطلاع اکوایران، در جریان بررسی و تصویب این پیشنهاد، اختلاف جدی میان نمایندگان سازمان برنامه و بودجه به عنوان نمایندگان دولت و کمیسیون تلفیق رخ داد که به قهر دولتی ها و ترک جلسه امروز کمیسیون تلفیق از سوی آنها انجامید. جزئیات این ماجرا را اینجا بخوانید:


 قهر نمایندگان دولت از کمیسیون تلفیق