به گزارش اکوایران، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به نشست بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس مبنی بر استیضاح وزیر اقتصاد گفته که با توجه به اینکه سه طرح استیضاح جداگانه از سوی وی، علی‌اصغر خانی و آصفری مطرح شده، هر سه نفر به‌شکل مجزا نقطه‌نظرات خود را به وزیر اقتصاد ارائه کرده‌اند.

استیضاح وزیر صمت اعلام وصول شد

این نماینده مجلس ادامه داد: پس از سخنان ما، آقای خاندوزی نیز طی اظهاراتی از عملکرد خود دفاع کرد اما بنده از توضیحات ایشان قانع نشدم و تصریح کردم که این توضیحات زمانی قانع‌کننده است که آثار مثبت اقدامات وزارت اقتصاد برای مردم در زندگی روزمره‌شان قابل لمس باشد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه نهایتاً گزارش نشست امروز جمع‌بندی و به هیأت رئیسه مجلس ارجاع می‌شود، به تسنیم گفته «در صورتی که تا فردا صبح (سه‌شنبه) تعداد متقاضیان هریک از این سه طرح استیضاح از حدنصاب نیفتاده باشد، احتمالاً در نشست علنی فردای مجلس، طرح استیضاح آقای خاندوزی اعلام وصول می‌شود.»

حاجی دلیگانی درمورد تعداد امضاهای طرح‌های استیضاح خاندوزی، توضیح داد: استیضاحی که بنده و آقای آصفری مطرح کردیم، هم‌اکنون زیر حدنصاب است. با این حال استیضاح مطرح‌شده از سوی آقای خانی همچنان با حدود 14 امضا دارای حدنصاب بررسی در صحن مجلس است. البته بر اساس تبصره یک ماده 134 آیین‌نامه داخلی مجلس این امکان وجود دارد که هر سه استیضاح به‌شکل یکپارچه و در قالب یک طرح به هیأت رئیسه ارجاع شود که در این صورت تعداد امضاها به حدود 30 امضا می‌رسد.