به گزارش اکوایران، سعید غلامی باغی درباره میزان اموال تملیکی فروخته شده در سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ هزار میلیارد تومان کالا تعیین‌ تکلیف شد، اما در سال ۱۴۰۱ این عدد به بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید. در سال ۱۴۰۰ حدود ۲ هزار میلیارد تومان کالا به فروش رسیده بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ با افزایشی ۴۲۵ درصدی به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید.

وی درباره میزان امحاء کالا‌های مضر سلامت و بهداشت و ایمنی جامعه توسط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان ۷۹۶ میلیارد تومان کالا امحا شد که این عدد در سال گذشته با رشد بیش از ۵۰ درصدی به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید. 

غلامی باغی به پرونده فروش خودرو‌های سواری وارداتی اشاره کرد و گفت: مهمترین پرونده سال ۱۴۰۱ سازمان اموال تملیکی، پرونده فروش ۱۰۶۲ دستگاه خودرو سواری وارداتی بود که با دستور شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و پس از سفر ریاست قوه قضاییه به استان بوشهر و بازدید از وضعیت نامناسب نگهداری این کالاها، رای این پرونده صادر و تمامی این دستگاه‌ها در مزایده‌های سراسری سازمان اموال تملیکی به فروش رسید.

معاون سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: حدود ۵ هزار میلیارد تومان عواید از محل فروش این خودرو‌ها نصیب دولت شد که مالیات آن دریافت شده و به خزانه دولت واریز شد.