به گزارش اکوایران، در حالی که فدرال رزرو در فکر توقف نرخ است، چین آن را کاهش می دهد، و این برای بازار نفتی که به پکن به عنوان بزرگترین خریدار وابسته است، کافی است.

پس از اینکه بانک مرکزی چین نرخ وام کوتاه مدت را برای اولین بار در 10 ماه گذشته کاهش داد، قیمت نفت خام بیش از 3 درصد افزایش یافت.

این افزایش 3 درصدی تقریباً ضررهای روز دوشنبه را جبران کرد؛ ضررهای ناشی از افت بیش از 4 درصدی که به دلیل نگرانی‌های رکود اقتصادی و بحث در این مورد که عرضه نفت ممکن است راحت‌تر از آنچه که تصور می‌شد باشد.

بر اساس داده‌های وزارت کار آمریکا، جهش روز سه‌شنبه زمانی اتفاق افتاد که شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده در سال منتهی به ماه می ۴ درصد رشد کرد و این رشد با کندترین سرعت خود در بیش از دو سال گذشته رخ داد. 

بر اساس داده‌های مذکور، انتظار می رود بانک مرکزی ایالات متحده در پایان نشست سیاست‌گذاری ماه ژوئن در روز چهارشنبه، توقف نرخ بهره را اعلام کند.

دلار به پایین ترین حد سه هفته اخیر سقوط کرد

با انتشار اخباری مبنی بر افزایش سالانه تورم نسبت به دو سال اخیر، ارزش دلار در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد خود در سه هفته اخیر رسید و انتظارات مبنی بر توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست دو روزه خود - که روز چهارشنبه پایان می‌یابد - تقویت شد.

شاخص دلار به دنبال این داده ها به 103.04 کاهش یافت و آخرین بار با 0.3% کاهش در 103.21 رسید. یورو پس از صعود به 1.0824 دلار، 0.4 درصد افزایش یافت و به 1.0795 دلار رسید که بالاترین قیمت از 22 مه است.

بانکدار روسی کوستین می گوید پایان سلطه دلار آمریکا نزدیک است

یکی از قدرتمندترین بانکداران مسکو به رویترز گفت: پایان سلطه دلار آمریکا نزدیک است زیرا یوان چین افزایش می یابد و بقیه جهان خطر تلاش شکست خورده غرب برای به زانو درآوردن روسیه در مورد اوکراین را می بینند.

آندری کوستین، مدیر عامل VTB تحت کنترل دولت، دومین بانک بزرگ روسیه، گفت که این بحران در حال ایجاد تغییرات گسترده در اقتصاد جهانی است و جهانی شدن را تضعیف می کند، درست زمانی که چین ردای یک قدرت بزرگ اقتصادی جهانی به تن می‌کند.

کوستین در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند جهان در یک جنگ سرد جدید قرار دارد، گفت که اکنون یک "جنگ گرم" خطرناک تر از جنگ سرد است.