به گزارش اکو ایران قیمت طلا 0.2 درصد کاهش داشت تا قیمت هر اونس از این فلز ارزشمند زیر مرز ۱۹۶۰ دلار برسد. سطح قیمتی که طلا در آخرین ساعات روز دوشنبه معامله شد در محدوده ۱۹۵۶ دلار بود. افزایش شاخص دلار آمریکا و همچنین نرخ اوراق قرضه این کشور سبب شد تا طلا در آغاز هفته پر از اتفاق دربازارهای جهانی کاهش قیمت داشته باشد.
در هفته جاری از سویی گزارش تورم آمریکا منتشر می شود که چشم اغلب بازارها به این گزارش دوخته شده است و از سوی دیگر نشست مهم فدرال نیز برگزار خواهد شد.
در روز سه شنبه گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده آمریکا برای ماه می منتشر خواهد شد و از سوی دیگر در روز چهارشنبه گزارش شاخص قیمت تولیدکننده نیز انتشار خواهد یافت.
شاخصی که یکی از شاخص‌های پیش نگر مهم برای تورم خواهد بود. این در حالی است که چهارشنبه همین هفته فدرال رزرو تصمیم مهمی برای نرخ بهره این کشور خواهد گرفت. بازارها در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را در این نشست پس از مدتها متوقف کند. بازارها اکنون شانس ایت اتفاق را ۷۶ تخمین می زنند.
 اما سوی دیگر ماجرا اینست که بازارها ۷۱ درصد شانس افزایش نرخ بهره در نشست بعدی یعنی ماه جولای را می دهند. همچنین در هفته جاری بانک مرکزی اروپا و همچنین بانک مرکزی ژاپن نیز نشست سیاست‌گذاری خود را برگزار خواهند کرد و در مورد نرخ بهره تصمیم خواهند گرفت تا این هفته به یکی از شلوغ‌ترین هفته ها برای بازارهای جهانی تبدیل شود.

همچنین در اولین روز هفته قیمت بیت کوین بزرگترین رمز ارز دنیا نزدیک به 0.8 درصد کاهش پیدا کرد و به سطح ۲۵ هزار و ۸۰۰ دلار رسید.
در هفته گذشته قیمت بیت کوین نزدیک به ۵ درصد کاهش پیدا کرد و در حالی که تا مرز ۲۷,۵۰۰ دلار بالا رفته بود هفته را در کانال ۲۵ هزار دلار به پایان برد و همچنین از ابتدای ماه ژوئن تا کنون بیش از ۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است.
 همچنین امروز اتریوم نیز بیش از 1.5 درصد کاهش قیمت داشت تا ارزش این رمزارز نیز به سطح ۱۷۳۳ دلار برسد. بازدهی هفتگی اتریوم نیز هفته گذشته منفی 7.5 درصد بود.