به گزارش اکو ایران درحالی طلا این هفته را نیز به پایان رساند که به طور کلی بازدهی هفتگی فلز زرد مثبت و در محدوده ی 0.6 درصد گزارش شده است. دلیل اصلی کاهش قیمت دلار در روز جمعه افزایش شاخص دلار آمریکا است. این شاخص ارزش پول ملی این کشور را در برابر ارزهای معتبر جهان اندازه گیری می کند و از سوی دیگر نیز افزایش نرخ سود اوراق قرضه ایالات متحده بر قیمت طلا فشار نزولی وارد کرد.

در حال حاضر بازار ها در انتظار نشست هفته بعد بانک مرکزی آمریکا هستند، جایی که بازارها اکنون شانس عدم تغییر نرخ بهره هدف را بالا می بیند. در حال حاضر تحلیلگران بر این باورند که طلا بین دو مرز قیمتی 1940 و 1990 دلار در حال نوسان است و تا وقتی که تکلیف گزارش تورم آمریکا و همچنین نتایج نشست هفته آینده منتشر نشود به احتمال زیاد طلا در همین محدوده نوسان خواهد داشت.

در حال حاضر بازار ها شانس ۷۲ درصدی برای عدم تغییر نرخ بهره در نشست هفته آینده را قائل هستند اما نکته جالب این است که بازارها احتمال بالایی برای افزایش نرخ بهره در نشست بعدی یعنی نشست ماه جولای را می دهند.

 همچنین امروز در بازارهای جهانی قیمت بیت کوین نزدیک به نیم درصد کاهش پیدا کرد تا بزرگ ترین رمزارز دنیا به محدوده ۲۶۴۰۰ دلار برسد و در هفته‌ای که گذشت نیز تاکنون نزدیک به 2.5 درصد از قیمت خود را از دست داده است.

 از سوی دیگر اتریوم نیز امروز نزدیک به یک درص کاهش قیمت داشته است تا ارزش دومین رمزارز بزرگ جهان نیز به محدوده ۱۸۳۰ دلار برسد.اتریوم  نسبت به بیت کوین از ابتدای هفته تا کنون قیمت بیشتری را از دست داده است؛ بازدهی اتریوم از ابتدای هفته تاکنون در سطح منفی 3.2 درصد قرار دارد.