به گزارش اکو ایران در هفته‌ای که از فردا آغاز می‌شود دو اتفاق مهم خواهد افتاد که سرنوشت بازارها را برای بازه زمانی میان مدت تعیین خواهد کرد. در وهله اول گزارش تورم اقتصاد آمریکا منتشر خواهد شد؛ گزارشی که چشم بازارها به آن دوخته شده است و تاثیر زیادی بر بازارهای مختلف از وال استریت گرفته تا بازار کریپتوکارنسی و بازار طلا خواهد گذاشت.

در صورتی که تورم هسته یا آن بخش از تورم که به سختی نوسان می‌کند از خود برای کاهش مقاومت نشان دهد احتمالا فدرال‌رزرو مواضع انقباضی تندتری اتخاذ خواهد کرد.

از سوی دیگر در هفته‌ای که پیش روست جلسه سیاستی بانک مرکزی آمریکا برگزار خواهد شد. بازارها از اکنون پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو به احتمال زیاد نرخ بهره هدفب را بدون تغییر باقی خواهد گذاشت.

این در حالی است که در طی یک عملیات انقباضی کم سابقه در طول تاریخ این نهاد بیش از یک سال است که به طور متوالی نرخ بهره را افزایش داده است. اما این تمام ماجرا نیست و بازارها پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو همچنان مواضع انقباضی اتخاذ کند و این احتمال را نیز می‌دهند که در نشست بعد از آن یعنی در نشست ماه جولای یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

همچنین بازار رمز ارزها نیز که به تازگی از یک بحران بسیار جدی عبور کرده در انتظار تصمیم فدرال و مواضع این نهاد است. در هفته‌های گذشته شکایت کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا از دو صرافی بزرگ رمز ارزی جهان سبب شد تا نوسان قیمتی شدیدی به رمزارزهای مختلف وارد شود. با اینکه شاید بنظر برسد که بیت کوین و دیگر رمزارزها حساسیت کمتری نسبت به طلا نسبت به نرخ بهره دارند اما آمار قیمتی آنها در سال ۲۰۲۲ نشان می دهد دقیقا از زمان افزایش نرخ بهره هدف زمستان رمزارزی نیز آغاز شد.