به گزارش اکوایران، به نقل از مجتبی امیری، رئیس گروه برنامه ریزی و آمارهای سازمان امور مالیاتی کشور درآمد مالیاتی در ۶ ماهه نخست امسال به بیش از ۳۴۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است.

طبق آمارهای سازمان امور مالیاتی کشور نرخ تحقق مالیات‌ها از قانون بودجه در یک ماهه نخست امسال ۷۰ درصد بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد به تدریج میزان تحقق درآمدهای مالیاتی در ماه‌های بعدی افزایش یافته و به ۹۰ درصد در ۵ماهه امسال رسیده است. آخرین آمار رئیس گروه برنامه ریزی و آمارهای سازمان امور مالیاتی گویای آن است که میزان تحقق درآمدهای مالیاتی بر اساس رقم مصوب قانون بودجه در نیمه نخست امسال ۹۲ درصد بوده که روند صعودی خود را حفظ کرده است.

مالیات

طبق آمارهای اعلام شده در میزان درآمد مالیاتی وصول شده در شهریور ۱۴۰۲ ، تقریبا برابر با ۶۲ هزار میلیارد تومان بوده است. ۴۴ هزار میلیارد تومان از این درآمد مربوط به مالیات‌های مستقیم و بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان آن مربوط به مالیات بر کالاها و خدمات است.

به بیان دیگر ۷۲ درصد از کل درآمدهای مالیاتی متعلق به مالیات‌های مستقیم و ۲۸ درصد آن متعلق به مالیات بر کالاها و خدمات است.