به گزارش اکوایران، بر اساس آخرین آمار منتشر شده مرکز آمار ایران از کشتار دام در کشتارگاه‌های کشور در شهریور ۱۴۰۲، عرضه گوشت قرمز در کشور نسبت به شهریور سال گذشته و نسبت به ماه قبل از خود کاهش یافته است. این روند کاهشی در عرضه گوشت گاو و گوسفند نیز دیده می‌شود.

020724

طبق گزارش مرکز آمار، وزن گوشت قرمز عرضه شده در کشور از ۵۷.۹ هزار تن در شهریور سال گذشته به ۳۹.۶ هزار تن در شهریور امسال رسیده و 31.6 درصد کمتر شده است.

مقایسه ماهانه این شاخص نیز نشان می دهد عرضه گوشت قرمز نسبت به مرداد ماه سال جاری با کاهش ۳.۸ درصدی مواجه شده است.

020724

افت 43 درصدی عرضه گوشت گوسفند

مهم ترین بخش ها در عرضه گوشت قرمز به گوشت گوسفندو گاو مرتبط است. در همین رابطه داده های ثبت شده در خصوص بخش های گوشت قرمز در شهریور ماه امسال نشان می دهد وزن گوشت گوسفندی عرضه شده در بازار در شهریور سال جاری ۱۴.۵ هزار تن بوده که نسبت به شهریور سال گذشته با ۴۳ درصد کاهش مواجه شده است. همچنین عرضه گوشت گاوی از ۲۷.۸ هزار تن در شهریور سال گذشته به حدود  ۲۱ هزار تن در شهریور امسال رسیده که معادل با ۲۵ درصد کاهش در عرضه این گوشت بوده است.

بر اساس  این آمار و باتوجه به قواعد عرضه و تقاضا در اقتصاد به اعتقاد برخی انتظار می‌رود با کاهش عرضه گوشت قرمز در کشور قیمت گوشت قرمز در بازار با افزایش روبرو شود.

020724