به گزارش اکوایران، یکی از مقامات پیشین بانک مرکزی چین اعلام کرده اقتصاد این کشور باید در سال 2024 حدود 5 درصد رشد کند تا نشان دهد که توسعه دومین اقتصاد بزرگ جهان پایدار و سالم است.

به نوشته بلومبرگ، «شنگ سون‌چنگ»، مدیر سابق بخش آمار و تحلیل بانک مرکزی چین، اعلام کرده این کشور می‌تواند در سال آینده میلادی به رشد 5 درصدی برسد.

اظهارنظر این مقام سابق بانک مرکزی چین به دنبال انتشار گزارش‌های اقتصادی جدید است که نشان می‌دهد دومین اقتصاد بزرگ جهان به احتمال زیاد سال جاری میلادی را با رشد حدود 5 درصد به اتمام می‌رساند. آمارهای اقتصادی چین در سه ماهه سوم 2023، قوی‌تر از پیش‌بینی اقتصاددان‌ها بود و همین امر باعث شده چین برای رسیدن به هدفِ رشد اقتصادی خود در سال جاری میلادی، شانس بیشتری داشته باشد.

از سوی دیگر، رسیدن به رشد اقتصادی 5 درصدی در سال 2024، دشوارتر از سال 2023 خواهد بود، زیرا تبعات ناشی از بحران مسکن همچنان زیان بالایی به اقتصاد این کشور وارد می‌کند. نتایج نظرسنجی‌های بلومبرگ نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال 2024، احتمالا 4/5 درصد خواهد بود.

یکی از کارشناسان اقتصادی در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرده: «با توجه به شرایط کنونی اقتصاد چین، رسیدن به رشد اقتصادی 5 درصد برای سال 2024 یک هدف بزرگ  است و برای دستیابی به آن، چین باید اصلاحات اساسی در اقتصاد خود ایجاد کند».

چین هدف اقتصادی خود برای سال آینده میلادی را در دسامبر 2023 مشخص می‌کند و تا مارس 2024 آن را به شکل عمومی اعلام نخواهد کرد.