به گزارش اکوایران: مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، روز سه‌شنبه در رویداد و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل و نقل عنوان کرد که در راستای مقابله با احتکار، مصوبه‌ای در شورای‌عالی شهرسازی داریم که هر زمینی که ۱۰ سال از پروانه ساخت آن گذشته باشد و مالک اقدام به ساخت نکرده باشد، این زمین تغییر کاربری می‌یابد.

بذرپاش با بیان اینکه اقدام به شناسایی خانه‌های خالی با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور، کرده‌ایم که این امر در دنیا اجرا می‌شود، اضافه کرد: همچنین سامانه شناسایی زمین‌های معطل مانده راه‌اندازی شده تا در قیمت بتوانیم ورود موفقیت‌آمیزی داشته باشیم.

او همچنین تاکید کرد: ما در نهضت ملی مسکن که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساختمانی در ۱۰۰ سال اخیر است، در تامین منابع مالی و مصالح و کیفیت باید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم؛ ضمن اینکه ساخت مسکن‌های ویلایی را هم در دستور کار داریم که به مرور از سال آینده به مردم واگذار خواهد شد.

بنابه گفته وزیر راه و شهرسازی، هشت هزار هکتار زمین، در کل مسکن مهر مورد استفاده قرار گرفت که این رقم در نهضت ملی به ۵۲ هزار هکتار رسید. همچنین ۵۰۰ هزار فقره زمین برای توسعه ساخت و ساز روستا تا پایان امسال برنامه‌ریزی شده است.

بذرپاش با اشاره به افزایش 35 درصدی وام مسکن به منظور صنعتی سازی، عنوان کرد که مقررات لازم به بانک‌ها و دو صندوق به منظور تامین منابع، وضع شده است.

در سال جاری ۳۳ درصد افزایش ترانزیت داشته‌ایم

وزیر راه با اشاره به در حال پیگیری بودن پروژه «ایران راه» اظهار کرد: در این پروژه وضعیت راه‌ها و ترانزیت، سیاست‌ها با کشورهای همسایه و منطقه و توسعه ظرفیت‌ها و کدیورها مورد بررسی قرار می‌گیرد. توافق در کریدورها و ترانزیت‌ها از مهم‌ترین درخواست‌های مقامات کشورهای مختلف است.

او همچنین عنوان کرد که ۳۳ درصد ترانزیت به لحاظ وزنی در هشت ماه امسال افزایش یافته است.