نیلی در این همایش به ۹ عامل محدودکننده رشد اقتصادی بلندمدت کشور اشاره کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به بی‌ثباتی، تورم بالا، تحریم، محدودیت تأمین مالی، بهره‌وری پایین و... اشاره کرد.

وی همچنین به مزایای اقتصاد دیجیتال و فرصت‌های آن با توجه به محدودیت‌های کشور پرداخت و تأکید کرد که تأمین مالی و برخی مسائل دیگر در اقتصاد دیجیتال راحت‌تر است.

نیلی در ادامه گفت که انقلاب اقتصاد دیجیتال بعد از دهه ۹۰ میلادی منجر به نقطه عطفی در اقتصاد ۱۹ تریلیون دلاری آمریکا شد و مسیر این کشور را دگرگون کرد.

وی با اشاره به محدودیت‌های منابع کشور، از فرصت‌هایی صحبت کرد که به رشد اقتصاد کلان ما کمک می‌کند و کاری با محدودیت مواد اولیه یا مشکلات زیست‌محیطی ندارد.

نیلی در ادامه به اهمیت اقتصاد دیجیتال در آینده کشورمان پرداخت و گفت که علی‌رغم شکاف عمیق صنایع مختلف کشور با فناوری روز دنیا، شکاف ما در حوزه اقتصاد دیجیتال بسیار کم است و ظرفیت یادگیری بسیار بالایی دارد.

نیلی در پایان به محدودیت‌های رگولاتوری و مین‌گذاری‌های انجام شده در مسیر رشد اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت که با توجه به ظرفیت بالای این بخش، هر قدمی که در حل این محدودیت‌ها برداشته شود، رشد بسیار بالایی را تجربه خواهیم کرد.