به گزارش اکوایران، مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود تورم تولیدکننده خدمات و اجزای آن را اعلام کرد. بر این اساس تورم پیشران نقطه به نقطه بخش خدمات در شهریور ماه نسبت به مرداد افزایش یافته است. نرخ ماهانه نیز از همین روند پیروی کرده است در حالیکه تورم تولید سالانه نسبت به مرداد کاهش پیدا یافته است.

از میان اجزای بالاترین تورم نقطه به نقطه تولیدکننده مربوط به «آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» و پایین ‌ترین آن مربوط به «اطلاعات و ارتباطات» است.

030728

تورم تولید «آبرسانی و مدیریت پسماند» در صدر تورم خدمات

بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده توسط مرکز آمار ایران، تورم تولیدکننده نقطه به نقطه خدمات در شهریور ماه امسال در بخش «آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» و «آموزش» بیشتر از سایر بخش‌ها بوده است. بر این اساس تورم تولیدکننده نقطه به نقطه بخش «آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» معادل ۷۲.۶ درصد و تورم بخش «آموزش» معادل ۵۰.۸ درصد بوده است.

از سوی دیگر بر اساس آمارهای تورم تولیدکننده نقطه به نقطه، بخش‌های «اطلاعات و ارتباطات» و «فعالیت‌های بیمه» کمترین سطح تورمی را  در این ماه داشته است. بر اساس این آمار تورم پیشران نقطه به نقطه شهریورماه در بخش بخش‌های «اطلاعات و ارتباطات» معادل ۲۶.۷ درصد و در بخش «فعالیت‌های بیمه» معادل ۲۹ درصد بوده است.

030728

تجربه بیشترین افزایش تورم پیشران در فعالیت‌های مربوط به آبرسانی

بررسی آمارهای تورم نقطه به نقطه شهریور ماه ۱۴۰۳ در اجزای خدمات و مقایسه آن با تورم نقطه به نقطه مرداد این اجزا نشان می‌دهد «آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» بیشترین میزان افزایش در تورم پیشران نقطه به نقطه و «فعالیت‌های بیمه» کمترین میزان افزایش را در تورم پیشران نقطه به نقطه تجربه کرده است.

بر اساس این آمارها، بخش «آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» شاهد ۴۲ واحد درصد افزایش تورم نقطه به نقطه در شهریورماه نسبت به مرداد ماه و بخش «فعالیت‌های بیمه» شاهد ۰.۶ درصد افزایش در تورم نقطه به نقطه شهریورماه نسبت به مرداد بوده است.

به طور کلی می‌توان گفت در شهریور ماه امسال بخش «آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» هم بیشترین سطح تورم تولید را تجربه کرده و هم بیشترین میزان افزایش تورم تولید را نسبت به مرداد ماه داشته است. لذا می‌توان نتیجه گرفت در بخش خدمات وضعیت بخش آبرسانی و مدیریت پسماند نسبت به مرداد ماه نامطلوب‌تر شده است.