به گزارش اکوایران، نفت خام تگزاس در روز سه شنبه با کاهش قیمت مواجه شد، چرا که سرمایه‌گذاران برای کاهش ریسک به دلیل نگرانی‌های مربوط به رکود اقتصادی، از جمله افزایش نرخ بهره و بازار اوراق قرضه دولتی، به سمت دلار روی آوردند، با این حال با نزدیک شدن به تعطیلات روز کارگر در چین، امیدواری برای افزایش تقاضا در چین وجود دارد.

نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن با کاهش 1.69 دلاری به قیمت 77.07 دلار و نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن با کاهش 2.03 دلاری به قیمت 80.70 دلار رسید.

این کاهش در حالی رخ می‌دهد که نگرانی‌ها در مورد کند شدن اقتصادهای OECD افزایش می‌یابد، زیرا بانک‌های مرکزی نرخ بهره را برای کاهش تقاضا و کاهش تورم افزایش می‌دهند. انتظار می‌رود کمیته سیاست‌گذاری فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود، نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد و بانک‌های مرکزی بریتانیا و اروپا نیز همچنان به افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهند.

در حالی که نگرانی‌های مربوط به کاهش تقاضا افزایش می‌یابد، نگرانی‌های مربوط به عرضه نیز وجود دارد، زیرا خط لوله‌های نفتی از منطقه کردستان محدود شده و عرضه از سودان نیز به دلیل جنگ داخلی به خطر افتاده است. علاوه بر این، اعتصاب کارگران در دریای شمال نیز تاثیر منفی بر عرضه دارد.