به گزارش اکوایران، بلومبرگ با کنایه‌ای در این رابطه نوشته است: به نظر می‌رسد کسی باید راهنمای اوپک پلاس را به روسی ترجمه کند!

وزرای نفت در اوایل این ماه در وین اصرار داشتند که روسیه طبق وعده‌های اعلام شده تولید نفت خود را کاهش می‌دهد و اعضای اوپک پلاس در فضای هماهنگ حاکم برای هدف مشترک تصمیم می‌گیرند.

وقتی ولادمیر پوتین - رئیس‌جمهور روسیه - به همراه مشاور محافظه‌کار خود «ایگور سچین» - رئیس شرکت دولتی تولیدکننده نفت و گاز روسیه - در مجمع اقتصادی سن‌پترزبورگ صحبت کردند، هرکدام به طور جداگانه روایت هماهنگی میان اعضای اوپک را تضعیف کردند.

اظهارات پوتین، اصرار مقامات روسیه مبنی بر کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت را نقض می‌کند. روسیه اعلام کرده بود که از ماه مارس تولید نفت را ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

پوتین گفته است: تولید کشور در حال رشد است و ما از این بابت خوشحال هستیم. فروش ما قوی است.

مسکو دیگر ارقام تولید خود را منتشر نمی‌کند ولی شواهد و داده‌ها از صادرات دریایی و خط لوله‌ها در کنار فعالیت‌های پالایشگاهی، ادعای رئیس‌جمهور درباره افزایش تولید را تایید می‌کند.

محموله‌های نفت خام روسیه از طریق دریا حدود ۲۵۰ هزار بشکه بیشتر از ماه فوریه است. فوریه، ماه پایه اعمال محدودیت‌ها بر نفت روسیه است. سطح تولید نفت نفت روسیه در این محدوده یک میلیون بشکه بیشتر از پایان سال قبل است.

بازگشت سفرهای هوایی در این بازه زمانی که پیش‌تر پیش‌بینی می‌شد، پراکنده است. این اتفاق خبر بدی برای تولیدکنندگان نفت و به نفع معامله‌گران نزولی نفت است. در آسیا، بهبود ضعیف اقتصاد چین، احیای بازار نفت را دچار مشکل کرده است.

IMG_20230621_115005_261

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، پروازهای طولانی‌مدت چین و همسایگانش بیشترین سهم از بازگشت ناقص فعالیت‌ها پس از پایان همه‌گیری کرونا را به خود اختصاص داده است.

مشاور شرکت اف جی ای با اشاره به پروازهای کمتر از انتظارِ چین و بازدهی سوخت گفت: در حالیکه همچنان سوخت جت از تقاضای نفت در این بازه زمانی حمایت می‌کند، ولی شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر ۷۰۰ هزار بشکه کمتر از مدت مشابه سال قبل مصرف می‌کنند.