به گزارش اکوایران، امین رضا نواز - سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت - در یک برنامه تلویزیونی گفت که هم‌اکنون با کارت آزاد جایگاه، در سطح کشور با چهار مدل روبه‌رو هستیم: ۱۵ لیتری، ۲۰ لیتری، ۳۰ لیتری و ۴۰ لیتری؛ که این مدل نسبت به شهرها متفاوت است.

وی افزود: سوختگیری با کارت سوخت شخصی با سه مدل ۳۰، ۴۰ و ۶۰ لیتر است و در تهران دو روز است که محدودیت سوختگیری با کارت آزاد جایگاه ۴۰ لیتر شده که البته در استان تهران محدودیت 30 لیتری نیز وجود دارد؛ یعنی در شهر تهران یک شکل است و در استان تهران به شکلی دیگر.

به گفته وی، برای سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی، از این به بعد امکان سوخت‌گیری مجدد بصورت بلافاصله امکان‌پذیر نیست و باید برای سوخت‌گیری بعدی بین حداقل 3 تا 8 ساعت صبر کرد. پیش‌تر امکان سوخت‌گیری طلافاصله با همان کارت سوخت شخصی فراهم بود که از این تاریخ به بعد این امکان فراهم نیست.

بر اساس اعلام سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت، ناوگان عمومی بنزین‌سوز دو بار در روز می‌‌توانند سوختگیری انجام دهند که البته اگر از استان خارج شوند بدون محدودیت زمانی مجدد می‌توانند سوختگیری کنند.

وی درباره واکنش‌ها به این محدودیت‌های تازه، گفته که محدودیت مربوط به ایجاد فاصله زمانی بین سوختگیری با کارت سوخت شخصی، انتقاد چندانی نداشته اما بیشترین انتقادات درمورد محدودیت میزان سوخت در استان‌های مرزی بوده است.