به گزارش اکوایران؛ بارش برف و سرمای هوا در بسیاری از نقاط ایران باعث افزایش مصرف گاز شده که در برخی از استان‌ها برای مدیریت مصرف گاز و جلوگیری از قطع احتمالی مدارس را غیرحضوری شده است. در این میان وضعیت گاز در برخی شهرها به وضعیت قرمز رسید و مسئولان اداره گاز نسبت به رویه مصرف هشدار دادند. 

یکی از استان‌هایی که وضعیت گاز در آنجا به وضعیت هشدار رسید مازندران بود، در همین رابطه مدیرعامل شرکت گاز مازندران از وضعیت قرمز گاز در این استان خبر داد و گفت: ورودی گاز به استان مازندران از سه نقطه به 50 درصد کاهش پیدا کرده، با این حال مصرف همچنان رو به بالاست.

براساس اظهارات قاسم مایلی رستمی به تسنیم، با توجه به سرمای شدید در سطح کشور، بیشترین گاز مصرفی در مناطق دیگر استفاده می‌شود و استان مازندران چون در انتهای خط انتقال قرار دارد از گاز کمتری بهره‌مند است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز مازندران، در حال مدیریت همه مراکز غیرخانگی برای سوخت دوم هستیم و تاکنون 60 درصد صنایع روی سوخت دوم فعالیت دارند و در این رابطه از قبل اطلاع‌رسانی شده‌ است.

مایلی رستمی تاکید کرد: گاز خانگی‌ها را قطع نمی‌کنیم اما روند مصرف اگر همچنان بالا باشد احتمال قطع گاز خانگی هم وجود دارد و احتمال دارد که گاز خانگی در شهرستان‌های محمودآباد، آمل، بابل، بابلسر و فریدونکنار و شهرهای تابعه قطع شود.

وضعیت گاز و برق در استان گیلان

فرماندار شهرستان رشت درباره آخرین وضعیت شهرستان رشت در پی بارش برف اظهار کرد: مشکلاتی در حوزه برق برخی مناطق امامزاده هاشم و روستاهای سنگر داریم که به دلیل فرسودگی زیرساخت‌ها و شکستن درختان با پارگی کابل مواجه هستیم که اکیپ‌های عملیاتی توزیع برق در حال رفع مشکل هستند.

براساس اظهارات کیا عاشوری به ایسنا، در حوزه آب و گاز مشکلی وجود ندارد، در سطح شهرستان‌ در مجموع جز حوزه برق روستاهای سنگر در حال حاضر مشکلی وجود ندارد، در بخش مذکور محورها توسط بیل بکهو و خودروهای کمک‌دار برای اکیپ‌های عملیاتی برق بازگشایی شده تا سریع‌تر به مناطق مورد نظر دسترسی یابند.

با این حال اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جمع خبرنگاران از مردم خواست در مصرف آب و برق و گاز مدیریت کنند.

به گفته استاندار گیلان، در منطقه سراوان رشت به دلیل آسیب دیدن ترانس برق قطع شده است. 

کمبود گاز، ساعت کار ادارات سمنان را تغییر داد

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: فعالیت اداره‌ها و بانک‌های این استان به جز دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی از فردا هشتم اسفند تا پایان هفته دهم اسفند به منظور مدیریت مصرف انرژی از ساعت 9 آغاز خواهد شد.

محمد حمیدی گفت: باتوجه به تداوم برودت هوا در بخش‌های وسیعی از کشور و افزایش مصرف گاز، محدودیت‌هایی به منظور ایجاد پایداری در شبکه گازرسانی استان در کارگروه مدیریت بحران به تصویب رسید.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، با هدف تامین گاز بخش خانگی و پیشگیری از ایجاد مشکل برای مردم ، گاز ادارات و بانک‌های سراسر استان از فردا تا پایان هفته قطع خواهد بود.

حمیدی تاکید کرد: گاز مجتمع‌ها و واحدهای تجاری بزرگ، استخرها و مصرف‌کنندگان عمده گاز در این مدت قطع خواهد بود، گاز مدارس و مراکز آموزشی قطع نخواهد شد و فعالیت مدارس و آموزشگاه‌های استان در روز سه‌شنبه هشتم اسفند بصورت عادی ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون عمرانی استاندار سمنان به مردم برای مدیریت مصرف گاز توصیه کرد.

محدودیت گاز در صنایع فولادی و سیمانی استان اصفهان

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: محدودیت‌هایی برای مصرف گاز در صنایع فولادی و سیمانی استان و به جهت تامین گاز خانگی اعمال شده است، البته صرفه جویی در مصارف گاز در همه بخش‌های مصرف باید مورد توجه باشد.