به گزارش اکوایران؛ بارش برف و سرمای هوا از دیروز در اکثر مناطق کشور آغاز شد که بر این مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات برخی شهرها و استان‌ها فردا شنبه 14 بهمن 1402 تعطیل شدند.

مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان مرکزی فردا تعطیل شد

به‌ دنبال بارش برف و برودت هوا، نحوه فعالیت ادارات، مدارس و دانشگاه‌های استان مرکزی در روز شنبه، ۱۴ بهمن ماه تعطیل شد.

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران استان مرکزی، با توجه به بارش برف، برودت هوا و ضرورت مدیریت مصرف انرژی و کاهش شدت ناترازی، تمامی دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌ها و ادارات سراسر استان مرکزی به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری هستند، در روز شنبه، ۱۴ بهمن ماه تعطیل شد.

همچنین فعالیت تمام بانک‌ها در سراسر استان از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود و کمیته‌های اجرایی برگزاری انتخابات در فرمانداری‌ها فعال خواهند بود.

فردا مدارس خراسان رضوی غیرحضوری شد

امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به بارش شدید برف و لغزندگی سطح معابر و جاده‌ها فردا شنبه (۱۴ بهمن ماه) تمامی مدارس مشهد در شیفت صبح و ظهر به صورت غیر حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: آموزش از طریق بستر شاد برگزار خواهد شد.

فعالیت ادارات دولتی و دانشگاه‌های مشهد با ۲ ساعت تاخیر شروع می‌شود

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی امشب در حاشیه جلسه مشترک ستاد انرژی و ستاد هماهنگی عملیات خراسان رضوی اظهار کرد: تمام ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی مشهد فردا با ۲ ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. همچنین کلاس‌های مدارس مشهد در تمامی مقاطع صبح و عصر به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی درخصوص تعطیلی شهرستان‌های استان افزود: تعطیلی در دیگر شهرستان‌ها به تشخیص فرمانداران و دستگاه‌های آن شهرستان خواهد بود.

او از تمامی دستگاه‌های امدادی خواستار پیگیری و امدادرسانی به شهروندان شد و گفت: تا ساعاتی آینده به محل‌های مورد نیاز، لودر، زره پوش و نفر بر اعزام خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نظری بر مدیریت اجتماعی در فرودگاه تاکید کرد و گفت: تمام شرکت‌ها آمادگی کافی داشته باشند تا در صورت لغو پروازها به شهروندان اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

تاخیر 2 ساعته در فعالیت ادارات کاشمر و کوهسرخ 

فرماندار کاشمر به ایسنا گفت: با استمرار برودت هوا و لغزندگی معابر، فردا شنبه ۱۴ بهمن‌ماه مدارس کاشمر در تمامی مقاطع تحصیلی در دو نوبت صبح و عصر غیرحضوری است.

حجت اله شریعتمداری افزود: به دلیل برودت هوا، لغزندگی سطح معابر و پیشگیری از کاهش افت فشار گاز، فردا شنبه ۱۴ بهمن‌ماه، فعالیت آموزشی تمامی مدارس و مقاطع تحصیلی در نقاط شهری و روستایی کاشمر در نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری و در بستر پیام‌رسان شاد برگزار می‌شود.

او در خصوص فعالیت سایر ادارات و دستگاه‌های دولتی اظهار کرد: آغاز فعالیت مجموعه‌های اداری در سطح شهرستان فردا با ۲ ساعت تأخیر نیز خواهد بود. همچنین فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز همانند ادارات با ۲ ساعت تأخیر شروع خواهد شد.

فرماندار کوهسرخ هم از تعطیلی مهدکودک‌ها و مدارس این شهرستان و آغاز به کار ادارات با ۲ ساعت تأخیر خبر داد.

رضا رافتی بیان کرد: مهدکودک‌ها و تمام مدارس این شهرستان به دلیل سرما، برودت هوا، بارش سنگین برف، لغزندگی معابر و مدیریت صحیح مصرف سوخت در روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ تعطیل هستند.

او همچنین از تأخیر ۲ ساعته در بازگشایی ادارات و نهادهای کوهسرخ ظرف فردا خبر داد.

مدارس قوچان تعطیل شد

فرماندار شهرستان قوچان گفت: به دلیل برودت هوا و بارش سنگین برف تاکنون مسافران دو دستگاه اتوبوس مسافربری در مساجد و ۳۵ نفر هم در نیروی مقاومت سپاه ناحیه قوچان اسکان داده شدند.

 عباسعلی صفایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل برودت هوا و بارش سنگین برف تمام مدارس شهرستان قوچان فردا در دو نوبت صبح و ظهر تعطیل است و کلاس‌ها به ‌صورت غیرحضوری و در بستر سامانه شاد برگزار می‌شود.

او افزود: به دلیل برودت هوا و لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی با دو ساعت تأخیر انجام خواهد شد.

فرماندار قوچان در خصوص آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی این شهرستان گفت: تنها جاده مسدودی بین‌شهری محور مواصلاتی درگز است.

وی با بیان اینکه عبور ترانزیت و خودروهای شخصی در این محور ممنوع اما در سایر محورها تردد برقرار است، افزود: تردد در سایر محورها با کندی و تنها با داشتن زنجیر چرخ امکان‌پذیر است، همچنین در تمامی محورهای اصلی به ‌صورت مداوم برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی انجام می‌شود.

صفایی همچنین از آمادگی کامل هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های خدمات رسان برای اسکان اضطراری مسافران خبر داد و تصریح کرد: تاکنون مسافران دو دستگاه اتوبوس مسافربری در مساجد مهدیه و ۱۴ معصوم شهر قوچان و ۳۵ نفر هم در نیروی مقاومت سپاه ناحیه قوچان اسکان داده شدند.

جزئیات تعطیلی مدارس استان کردستان

براساس اعلام آموزش و پرورش کردستان و با موافقت فرماندار قروه، به دلیل بارش برف، برودت هوا و یخبندان و مشکل تردد و عبور و مرور، فعالیت کلیه مدارس شهر و روستای این شهرستان روز شنبه در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت غیر حضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام می‌گیرد.

غیرحضوری شدن مدارس دهگلان

همچنین با توجه به بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر و با موافقت فرماندار دهگلان، فعالیت تمام مدارس سطح شهر و روستاهای این شهرستان در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت غیر حضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد.

براین اساس مراکز پیش دبستانی و مراکز سنجش نیز در این تاریخ تعطیل هستند، ضمن اینکه نوبت مجدد برای سنجش نوآموزان، از طریق مدیر مرکز سنجش به خانواده‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

تعطیلی مدارس دیواندره

روابط عمومی اداره آموزش و پرورش دیواندره هم اعلام کرد با موافقت فرماندار و به دلیل برودت هوا و یخبندان و مشکل تردد و عبور و مرور و مسدود شدن اکثر راههای روستایی، روز شنبه فعالیت همه مدارس شهری و روستایی این شهرستان در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت غیرحضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام می‌گیرد.

 مراکز پیش‌دبستانی و مراکز سنجش شهرستان دیواندره نیز فردا شنبه تعطیل است و در خصوص نوبت مجدد برای سنجش نوآموزان نیز، از سوی مدیر مرکز سنجش به خانواده ها اطلاع رسانی خواهد سد.

غیرحضوری شدن مدارس شهرستان بیجار 

براساس اعلام روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان بیجار، با توجه به کولاک برف، برودت هوا و مسدود شدن معابر با موافقت فرماندار، فردا شنبه فعالیت همه مدارس سطح شهر و روستاهای این مدیریت در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعدازظهر به صورت غیرحضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد.

همچنین مراکز پیش دبستانی و سنجش نیز در این تاریخ تعطیل است و در خصوص نوبت مجدد برای سنجش نوآموزان نیز، از سوی مدیر مرکز سنجش به خانواده ها اطلاع رسانی خواهد شد.

غیرحضوری شدن مدارس شهرستان سنندج 

همچنین براساس اعلام اداره آموزش و پرورش سنندج، با موافقت فرماندار، به دلیل برودت هوا و یخبندان و مشکل تردد و عبور و مرور، فعالیت همه مدارس شهر و روستای این شهرستان در دوره های مختلف تحصیلی در نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت غیر حضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام می‌گیرد؛ مراکز پیش‌دبستانی و مراکز سنجش نیز فردا شنبه تعطیل است.

در خصوص نوبت مجدد برای سنجش نوآموزان نیز، از سوی مدیران مراکز سنجش به خانواده های محترم اطلاع رسانی خواهد سد.

تعطیلی مدارس شهرستان سقز

طبق اعلام روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان سقز، به علت برودت هوا و امکان یخبندان جاده ها و معابر، با موافقت فرماندار، فردا شنبه چهاردهم بهمن فعالیت مدارس سطح شهر و روستاهای شهرستان سقز و منطقه زیویه در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت غیر حضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد. همچنین مراکز پیش دبستانی و مراکز سنجش نیز در این تاریخ تعطیل است.

غیرحضوری شدن مدارس شهرستان کامیاران 

روابط عمومی آموزش و پرورش کامیاران در اطلاعیه ای اعلام کرد به علت برودت هوا و امکان یخبندان جاده ها و معابر با موافقت فرماندار، فردا شنبه چهاردهم بهمن ماه فعالیت تمام مدارس سطح شهر و روستاهای شهرستان کامیاران در همه مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعدازظهر به صورت غیر حضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد. همچنین مراکز پیش دبستانی و مراکز سنجش نیز در این تاریخ تعطیل است.

مدارس همدان تعطیل شد

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: بارش برف و سرما تمام مقاطع تحصیلی استان همدان را روز شنبه به تعطیلی کشاند.

در این گزارش آمده است: به اطلاع هم استانی‌ها می‌رساند؛ باتوجه به بارش برف، برودت هوا و لغزندگی سطح معابر، مراکز پیش دبستانی، مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم در سراسر استان، روز شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل و آموزش ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می گیرد.

لازم به ذکر است شرکت کنندگان مرحله اول المپیاد های علمی، در نوبت صبح و بعد از ظهر، طبق برنامه اعلامی برگزار خواهد شد.

حدود ۳۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی همدان به تحصیل مشغول هستند.

مدارس ابتدایی رودهن فردا شنبه در نوبت صبح غیرحضوری شد

زهرا رستمی رئیس آموزش و پرورش رودهن در گفتگو با مهر گفت: تمام مدارس مقطع ابتدایی نوبت صبح رودهن صبح شنبه تعطیل و آموزش غیر حضوری است.

رئیس آموزش و پرورش رودهن افزود: این تصمیم با توجه برودت هوا، یخبندان و لغزندگی معابر اخذ شده و طی آن تمامی مدارس مقطع ابتدایی نوبت صبح بخش رودهن، روز شنبه مورخ ۱۴ بهمن ماه تعطیل و کلاس‌ها غیر حضوری شدند.

تاخیر 2 ساعت در ادارات دماوند و فیروزکوه

مدیریت بحران استان تهران اعلام کرد: فعالیت ادارات دماوند و فیروزکوه فردا ساعت ۹ صبح و با ۲ ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

تمام مقاطع تحصیلی مدارس پردیس، دماوند، رودهن و فیروز‌کوه در نوبت صبح، همچنین آموزش در تمام کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی بخش لواسانات و رودبار قصران در نوبت صبح روز شنبه غیرحضوری شد.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در استان لرستان

بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های الیگودرز و ازنا فردا شنبه ۱۴ بهمن ماه همه مهدهای کودک و تمامی مقاطع تحصیلی و همچنین دانشگاه‌های شهرستان الیگودرز در نوبت صبح به علت بارش سنگین برف، یخ زدگی و لغزندگی معابر، برودت شدید هوا و مسدود شدن مجدد برخی از مسیرهای روستایی و شهری تعطیل است و فرایند آموزش مدارس در بستر سامانه شاد انجام می‌شود.

همچنین ساعت کاری همه ادارات دولتی و بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی شهرستان‌های الیگودرز، ازنا و سلسله از ساعت ۹ صبح آغاز خواهند شد.

مهدهای کودک و مدارس ابتدایی شهرستان‌های سلسله و دلفان نیز در نوبت صبح تعطیل است.

تعطیلی مدارس ۱۱ شهرستان در استان کرمانشاه

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از تعطیلی و غیرحضوری شدن مقطع تحصیلی ابتدایی در ۱۱ شهرستان استان (غیر از گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین) به دلیل سرمای هوا در روز شنبه خبر داد و گفت: همچنین مقطع متوسطه در این ۱۱ شهرستان با ۲ ساعت تاخیر آغاز خواهد شد. 

 افشین یگانه افزود: مدارس مقطع متوسطه در نوبت صبح شنبه در شهرستان‌های کنگاور، سنقر و کلیایی، پاوه و دالاهو، تعطیل و به صورت غیرحضوری است. 

او اظهار کرد: این تعطیلی و تاخیر شامل مدارس شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین نمی‌شود. 

به گفته یگانه، فعالیت مدارس در زمان تعطیلی به صورت غیرحضوری و در بستر پیام رسان «شاد» ادامه می‌یابد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تاکید کرد: نوبت بعدازظهر تمام مدارس استان و نیز فعالیت ادارات و دانشگاه‌ها به روال عادی خواهد بود.

جزئیات تعطیلی مدارس استان قم

فعالیت برخی مدارس استان قم در شهرستان‌های کهک، جعفرآباد و بخش‌های سلفچگان و خلجستان 

جزئیات تعطیلی مدارس استان قزوین

تمام مقاطع تحصیلی مدارس شهرستان کوهین استان قزوین در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل هستند.

جزئیات تعطیلی مدارس استان البرز

تمام مقاطع تحصیلی بخش آسارا در کرج و مقطع ابتدایی شهرستان طالقان غیرحضوری هستند.

جزئیات تعطیلی مدارس استان چهارمحال‌وبختیاری

تمام مدارس شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال‌وبختیاری تعطیل هستند و شروع فعالیت آموزشی سایر مدارس استان از ساعت ۹ صبح خواهد بود.

جزئیات تعطیلی مدارس زنجان 

مدارس ابتدایی برخی مناطق استان زنجان به دلیل برودت هوا و بارش برف تعطیل اعلام شد.

بر این اساس و با توجه به برودت هوا، فعالیت شیفت صبح همه مدارس ابتدایی و کودکستان‌های اول و دوم استان به جز مدارس ابتدایی شهرستان طارم، فردا شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، لغو و به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است، مدارس شیفت صبح شهرستان های ایجرود و ماهنشان در هر سه مقطع فردا شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

همچنین فعالیت حضوری مدارس متوسطه اول بخش مرکزی خدابنده نیز لغو و به صورت مجازی و در بستر شاد پیگیری خواهد شد.

مدارس کدام شهرهای گلستان مجازی شدند؟

در پی برودت و سرمای هوا، فعالیت آموزشی برخی از مدارس و مراکز آموزشی شهرستان‌های استان در روز شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲؛ غیرحضوری و در بستر نرم افزار کاربردی «شاد» انجام خواهد گرفت.

بر اساس اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان مناطقی که به صورت غیرحضوری و مجازی هستند به صورت زیر اعلام می‌شود:

در شهرستان گرگان فقط مدارس روستاهای زیارت و شاهکوه سفلی و در شهرستان علی‌آبادکتول مدارس دهنه زرین گل، مدارس روستاهای میان رستاق ،خاک پیرزن, زرین گل، سیاه رودبار، شیرین آباد و همچنین مدارس روستای محمدآباد کتول به صورت مجازی خواهند شد.

در شهرستان رامیان فقط شهر رامیان و روستاهای کوهستانی و در شهرستان آزادشهر فقط شهر نوده خاندوز و بخش چشمه ساران به حالت مجازی فعالیت خواهند کرد و در شهرستان گالیکش همه مدارس به صورت مجازی به فعالیت ادامه می دهند.

در این اطلاعیه شهرستان در کردکوی فقط مدارس روستای حاجی‌آباد و در شهرستان  کلاله تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه اول و همچنین تمامی مقاطع در روستاها و شهر فراغی به صورت مجازی تداوم فعالیت خواهند داشت و در شهرستان گنبدکاووس فقط مدارس ابتدایی شهر گنبدکاووس در نوبت صبح فعالیت خود را به صورت مجازی انجام خواهند داد.

بر اساس تصمیم شورای اموزش و پرورش در شهرستان مراوه‌تپه فقط کلیه مدارس بخش گلی داغ و در شهرستان مینودشت، فعالیت کلیه مدارس شیفت صبح مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در نقاط کوهستانی مسیرهای دوزین و قلعه قافه به صورت مجازی خواهد بود. 

این اطلاعیه تذکر داده است که فعالیت مدارس و مراکزی آموزشی مناطقی شهرستان‌هایی که اعلام شد به صورت مجازی خواهد بود و باقی مدارس به صورت عادی و حضوری انجام خواهد گرفت و فعالیت تمامی مدارس و مراکز آموزشی شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن، گمیشان و آق‌قلا به صورت حضوری و عادی انجام خواهد گرفت.