به گزارش اکوایران، قیمت‌های نفت روز سه شنبه در آسیا با اندکی افزایش مواجه شد و روند قبلی خود را ادامه داد، چراکه انتظارات از افزایش تقاضای سوخت در ایالات متحده در تابستان و چشم انداز تصمیم سیاستی +OPEC در ارتباط با کاهش عرضه نفت همچنان بر بازار اثرگذار است.

براساس گزارشی از رویترز، قیمت نفت برنت در جولای تا ساعت 10:40 دقیقه صبح به وقت تهران با 6 سنت افزایش به 83.16 دلار در هر بشکه رسید. قیمت های آتی ماه آگوست نیز با 5 سنت افزایش به 82.93 دلار رسید.

معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز برای ماه جولای به 78.80 دلار رسید، بطوری که 1.39 درصد (1.08 دلار) نسبت به روز جمعه افزایش داشت.

قیمت‌های نفت در روز دوشنبه در معاملات خاموش روز تعطیل عمومی در انگلستان و ایالات متحده آمریکا یک درصد افزایش یافت، این درحالی است که هفته قبل تحت تاثیر تقویت انتظارات از بالا ماندن نرخ بهره در آمریکا برای مدت طولانی‌تر و چسبندگی تورم این کشور هفته‌ای کاهشی را پشت سر گذاشته بود.

به گفته برخی تحلیلگران این بازار، انتظارات از تقاضای قوی سوخت با شروع فصل سفرهای تابستانی در آمریکا به تقویت قیمت‌ها کمک کرده است.

از منظر یک تحلیلگر بانک UBS، باوجود دیدگاه کلی که نرخ بهره بالا می‌تواند به کاهش تقاضای نفت منجر شود، داده‌های واقعی نشان می‌دهند که رشد تقاضای نفت هنوز به‌طور کامل در شرایط سالمی قرار دارد.

تعداد صندلی‌های پروازهای بین المللی نیز در ماه مه با 11 درصد افزایش به 14.2 میلیون رسید، به‌طوری که نسبت به مدت مشابه در سال 2019 نیز 8 درصد افزایش داشته است.

در همین حال، همه چشم‌ها همچنان به جلسه +OPEC است که قرار است روز یکشنبه برگزار شود. انتظار تحلیلگران و معامله‌گران این است که این سازمان کاهش‌های روزانه در تولید نفت را تمدید کند و قیمت‌ها افزایش یابد.

به گفته یک تحلیلگر بازار کالاهای پایه، انتظار می‌رود که قیمت‌های نفت در روزهای آتی به دنبال احتمال ادامه کاهش تولید نفت از سوی تولیدکنندگان و تقویت چشم انداز کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، افزایش یابد. شروع فصل تعطیلات و افزایش رانندگی در ایالات متحده نیز در این افزایش قیمت موثر خواهد بود.

پیشتر نیز سه منبع آگاه به رویترز گفته بودند که تمدید کاهش‌های تولید داوطلبانه از سوی اعضای +OPEC در نیمه دوم سال محتمل است.

انتظار افزایش تقاضا از سوی چین نیز به افزایش قیمت‌ها کمک کرد، چراکه پکن سومین صندوق سرمایه گذاری مورد حمایت دولت را برای تقویت صنعت نیمه هادی کشور راه اندازی کرد.

به گفته یک تحلیلگر ارشد بازار، یکی دیگر از محرک‌های قیمت نفت، حلقه تقاضای خارجی غیرمستقیم از چین است، چراکه اقدامات بیشتری برای حمایت از صنعت داخلی نیمه هادی کشور با راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری 47.5 میلیارد دلاری معرفی شده است، که بالاترین میزان تامین مالی نسبت به دو فاز قبلی آن است.