به گزارش اکوایران، همزمان با روی کار آمدن دولت چهاردهم گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین به گوش می‌رسید. این گمانه‌زنی‌ها با اظهارنظر مسعود پزشکیان،‌ رئیس جمهور درباره اینکه منطقی نیست که بنزین را گران می‌خریم و ارزان می‌فروشیم، شدت یافت. اما حال گفته می‌شود که اکنون برنامه جدی در دستور کار دولت و مجلس برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد. 

بر این اساس، موسی احمدی با تاکید بر اینکه نه در دولت و نه در مجلس و به ویژه کمیسیون انرژی هیچ تصمیمی برای کاهش یا افزایش سهمیه بنزین و قیمت آن گرفته نشده است، اظهار کرد: مجلس و دولت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تغییر در وضعیت سهمیه و قیمت بنزین ندارند.

او به مهر گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی در کشور بسیار مهم است. باید فرهنگ‌سازی مصرف انرژی در کشور مورد توجه جدی باشد. بنده قرار است به زودی دیداری با رئیس سازمان صدا و سیما داشته باشم و یکی از محورهای بحث قطعاً آن است که صدا و سیما برنامه‌هایی برای فرهنگ‌سازی مصرف انرژی داشته باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درست است که امروز قیمت یک لیتر بنزین به اندازه نیم لیتر آب هم نیست، اما باید به مردم واقعیت‌های کشور در حوزه انرژی و بنزین گفته شود تا صرفه جویی در مصرف انرژی مورد توجه همه باشد و باید جلوی هدررفت انرژی و بنزین گرفته شود.