به گزارش اکوایران، تسهیلات بانکی در پایان مرداد ماه امسال از موقعیت مشابه خود در سال گذشته 34.6 درصد بیشتر شده و از مرز 6 هزار همت عبور کرد.

بانک مرکزی هر ماه وضعیت تسهیلات بانکی و سپرده ها را منتشر می کند. این آمار در مرداد ماه امسال با افزایش همراه بوده است.

رشد 34 درصدی تسهیلات بانکی در نیمه تابستان 1402

در مرداد ماه امسال، تسهیلات بانکی برابر با 6 هزار و 37 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به موقعیت مشابه خود در سال گذشته هزار و 552 همت بیشتر شده است. این رشد به لحاظ درصدی برابر با 34.6 درصد بوده و تقریبا درسطح ماه پیش خود رقم خورده است. این در حالی است که افزایش سپرده ها در این ماه حدود 6.2 واحد درصد کمتر بوده است.

تسهیلات بانکی

رشد 28 درصدی سپرده های بانکی در نیمه تابستان 1402

در نیمه تابستان امسال، حجم سپرده های بانکی برابر با 7 هزار و 886 همت بوده و به مرز 8 هزار همت نزدیک تر شده است.

در همین رابطه داده های بانک مرکزی نشان می دهد در این مقطع زمانی حدودا هزار و 735 همت  به سپرده های بانکی در عرض یک سال اضافه شده است. این رشد به لحاظ در صدی معادل با 28.2 درصد بوده و تقریبا 6.2 واحد از رشد تسهیلات بانکی پایین تر بوده است. بررسی هانشان می دهد حدود 761 همت از سپرده های بانکی تا این مقطع نیز سهم سپرده های قانونی بوده است.

در ادامه طبق داده های بانک مرکزی رشد پایین تر سپرده ها از تسهیلات موجب شده تا نسبت تسهیلات به سپرده افزایش پیدا کند. این شاخص در مرداد ماه امسال برابر با 84.7 درصد بوده و بالاترین سطح را در میان ماه های سال جاری داشته است.