پیش از این اکوایران گزارشی با عنوان «کدام بانک وام قرض‌الحسنه بیشتری می‌دهد» در راستای بررسی وضعیت ماهانه اعطای تسهیلات بانک پارسیان در مرداد 1402 منتشر کرد. پیرو انتشار این گزارش روابط عمومی بانک پارسیان جوابیه ای را به اکو ایران ارسال کرده که به این شرح است:

متن جوابیه بانک پارسیان در خصوص وام های قرض الحسنه 

صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان به عنوان تنها صندوق مستقل قرض‌الحسنه در بانک‌های خصوصی با هدف تفکیک فعالیت‌های قرض‌الحسنه از فعالیت‌های دیگر بانکی به منظور تشویق سپرده‌گذاران و ترویج سنت قرآنی قرض‌الحسنه، هدایت صحیح منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز به سمت مصارف خیرخواهانه و خداپسندانه، حفظ حقوق سپرده‌گذاران و رعایت اصول و مقررات در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای رفع نیازهای ضروری و اساسی جامعه راه‌اندازی شد.

تسهیلات قرض‌الحسنه بانک پارسیان از طریق صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان پرداخت می‌شود و به دلیل این که این صندوق صورت‌های مالی جداگانه‌ای از بانک دارد، لذا آماری که مبنای خبر غیرواقعی مذکور قرار گرفته،‌ تنها بخشی از عملکرد است و عملکرد صندوق قرض‌الحسنه که صد در صد وابسته به بانک بوده و وام‌های قرض‌الحسنه بانک پارسیان عمدتا از مسیر صندوق پرداخت می‌شود تنها در مرداد ماه بیشترین تعداد پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را داشته به نحوی که 5.426 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه جمعا به مبلغ 6.387 میلیارد ریال پرداخت کرده است.  متن ذیل بیانگر اطلاعات دقیق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بانک پارسیان طی سال جاری است:

پول اسکناس شعبه بانک

 

بانک پارسیان از ابتدای سال تا 17 شهریور ماه سال جاری 22.690 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در بخش‌های ازدواج، فرزندآوری، اشتغال‌زایی، مسکن، درمان و غیره به بیش از 20 هزار و 600 نفر پرداخت کرده است.

این بانک از ابتدای امسال تا 17 شهریور ماه با رویکرد تحکیم بنیان خانواده و کمک به تشکیل آن و تسهیل ازدواج جوانان، با پرداخت 13.812 میلیارد ریال وام ازدواج، 6.941 جوان ایرانی را به خانه بخت فرستاد و توانست فراتر از تکلیف قانونی و به میزان 123 درصد از اهداف بودجه این بخش را تحقق بخشد.

همچنین به منظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بالغ بر 7.725 فقره وام فرزندآوری به مبلغ 4.295 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است که درصد تحقق اهداف در این بخش نیز 117 درصد می‌باشد.

با توجه به اهمیت توسعه اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری در روستاها و مناطق کم‌برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی و عشایری این بانک در مدت یادشده، تعداد 2.285 فقره تسهیلات بالغ بر 2.128 میلیارد ریال به مشمولان طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت و همچنین در جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تعداد 854 وام قرض‌الحسنه اشتغال بالغ بر 1082 میلیارد ریال پرداخت کرده است. 

همچنین بانک پارسیان به منظور تامین نیازهای مسکن، ضروری و درمان نیازمندان نیز در مدت یادشده، تعداد 2.817 فقره تسهیلات به ارزش 1.275 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.

انتظار است عزیزانی که خبر اقتصادی به ویژه اخبار بانکی تهیه می‌نمایند از تجربه کافی و تبحر کافی برخوردار باشند چرا که اخبار غیرواقعی موجبات ناامیدی مردم را به دنبال دارد.