به گزارش اکوایران؛ روابط عمومی بانک مرکزی از افزایش ​سقف وام قرض‌الحسنه اعطایی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه چندشعبه‌ای به هر مشتری به مبلغ یک میلیارد ریال (صد میلیون تومان) خبر داد.

سقف قرض‌الحسنه اعطایی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه چندشعبه‌ای به هر مشتری از مبلغ پانصدمیلیون ریال به مبلغ یک میلیارد ریال افزایش یافت.

صندوق قرض‌الحسنه چندشعبه‌ای چیست؟

گفتنی است که در حال حاضر دونوع صندوق قرض‌الحسنه داریم؛ تک شعبه‌ای و چندشعبه‌ای.

دستورالعمل اجرایی ناظر بر صندوق‌های قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای و اساسنامه نمونه صندوق‌های یادشده در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی به آدرس www.cbi.ir (زبانه نظارت بانکی - قسمت مقررات ناظر بر تأسیس) در دسترس عموم قرار دارد.

اما درخصوص صندوق‌های قرص‌الحسنه چندشعبه‌ای باید گفت در خبری که ۲۵ تیر امسال منتشر شد در خصوص این صندوق‌ها گفته شده بود: صدور مجوزهای تأسیس و فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه چندشعبه‌ای و صندوق‌های دارای شرایط خاص (صندوق‌هایی که مانده مجموع سپرده و سایر منابع آنها از ۴۰۰۰ میلیارد ریال بیشتر باشد) منوط به تصویب ضوابط خاص در خصوص اینگونه صندوق‌ها توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده که این مهم در دست بررسی و اقدام این بانک است و متعاقباً پس از تصویب به نحو مقتضی به اطلاع متقاضیان رسانیده خواهد شد