به گزارش اکوایران، سه بانک ملت، ملی و تجارت بیشترین وام ازدواج را به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد در راستای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» شبکه بانکی کشور طی 9 ماهه نیمه نخست سال جاری به 618 هزار و 779 نفر متقاضی، حدود 126 همت وام قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش یافته است.

بانک ملت در صدر پرداخت‌کننده وام ازدواج

طبق این گزارش بیشترین وام ازدواج پرداختی توسط بانک ملت پرداخت شده است. طی 9 ماهه نخست سال جاری بانک ملت به بیش از 116 هزار متقاضی معادل 24 همت تسهیلات ازدواج پرداخت کرده است.

بانک‌های ملی و تجارت در رتبه‌های بعدی بیشترین وام ازدواج پرداختی قرار دارند. بانک ملی طی 9 ماهه نخست امسال حدود 23 همت و بانک تجارت نیز بیش از 16 همت وام ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده است.

کمترین وام ازدواج نیز از سوی بانک مشترک ایران ونزوئلا و رسالت پرداخت شده، به طوری که این دو بانک طی 9 ماهه نخست امسال هرکدام به ترتیب معادل 48 و 126 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است. البته قرارگیری این بانک در قعر جدول وام ازدواج پرداختی به منزله عدم تعهد این بانک نیست؛ بانک مرکزی با توجه به میزان ظرفیت هر بانک، سهمیه مشخصی را برای وام ازدواج پرداختی بانک‌ها مشخص کرده که میزان آن در بانک‌های مختلف، متفاوت است.

photo_2023-12-27_15-27-09

وضعیت صف انتظار وام ازدواج بانک‌ها

بررسی وضعیت تعداد متقاضی‌های منتظر در صف دریافت وام ازدواج نیز نشان می‌دهد این صف در پایان آذر امسال نسبت به سه ماه قبل یعنی پایان شهریور حدود هشت درصد افزایش اما نسبت به 6 ماه قبل یعنی پایان خرداد حدود 28.3 درصد کاهش یافته و در نهایت در پایان آذر ماه به 280 هزار نفر رسیده است.

صف انتظار وام ازدواج بانک‌ها نشان می‌دهد بیشترین صف انتظار به بانک صادرات تعلق دارد. بانک صادرات تا پایان آذر امسال به 78 هزار و 594 نفر وام ازدواج اعطا کرده و هنوز 52 هزار نفر در انتظار دریافت وام هستند.

بانک صادرات و رفاه کارگران در رتبه‌های دوم و سوم دارنده بیشترین صف انتظار برای دریافت وام ازدواج قرار دارند. بانک ملت و تجارت با حدود 61 و 53 هزار نفر صف در انتظار در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب این است که تعداد افراد در صف انتظار دریافت وام ازدواج برای بانک قرض الحسنه رسالت در پایان شهریور ماه به یک نفر رسیده است.