به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و ششم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل هزار و 452 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 312 هزار و 562 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس با رشد هزار و 721 واحدی در سطح 377 هزار و 943 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 53 واحد بالا آمد و در سطح 17 هزار و 852 واحد قرار گرفت.  

تداوم خروج پول حقیقی از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سیزدهمین روز متوالی منفی شد و 78 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام دانا (شرکت بیمه دانا) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 11 میلیارد تومان بود. پس از دانا، نمادهای بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) و آریان (شرکت پارس آریان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

نمادهای پیشران بازار 

امروز نمادهای پالایشی «شپنا»، «شبندر» و «شتران» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل نمادهای «فولاد»، «کچاد» و «کگل» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «ددانا» و «دی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کگهر»، «فغدیر» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و دانا و کالا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ولشرق و زنگان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

امروز اغلب نمادهای پالایشی رشد قیمت داشتند و گروه فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای سبزترین گروه‌ بود. 

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 464 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 554 میلیارد تومان بود که 40 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم هزار و 984 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات سه‌شنبه 65 نماد صف خرید داشتند و 50 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد یک درصدی به 140 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 2 درصد کاهش یافت و 137 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 3 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 61 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد وتعاون (شرکت بیمه تعاون) با صف‌ خرید 7 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وتعاون، نمادهای ددانا (شرکت داروسازی دانا) و کساپا (شرکت سایپا شیشه) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد ولشرق تعلق داشت که ارزش آن 2 میلیارد تومان بود. پس از ولشرق، نمادهای بسویچ و ثفارس صف فروش داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس