به گزارش اکوایران؛ شرکت صنعتی مینو که از زیر مجموعه های هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان به شمار می رود در سال جاری توانسته است رشد قابل توجهی را در درآمدزایی و سودآوری خود نشان دهد. هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان یکی از هلدینگ های بزرگ در صنعت محصولات غذایی محسوب می شود که شرکت های زیر مجموعه آن مانند قاسم ایران، مینو شرق، شوکوپارس، صنعتی مینو و پارس مینو در بورس تهران نماد فعال دارند. شرکت صنعتی مینو نیز شرکت های زیر مجموعه ای دارد که می توان به شرکت تازه تأسیس این مجموعه با نام شرکت صنایع چاپ و بسته بندی تندیس مینو اشاره کرد که در سال جاری افتتاح شده است. سهام غصینو در حال حاضر ارزش بازاری بیش از 9 هزار میلیارد تومانی دارد و در بازار دوم فرابورس تهران معامله می شود.

رشد 113 درصدی فروش ماهانه به واسطه افزایش تولید

شرکت صنعتی مینو در سال 1400 توانسته بود هزار و 710 میلیارد تومان فروش داشته باشد که متوسط فروش ماهانه 142 میلیارد تومانی را برای ماه های سال گذشته نشان می دهد. در شش ماهه سال جاری متوسط فروش ماهانه غصینو به 256 میلیارد تومان در ماه رسیده است و این شرکت هزار و 538 میلیارد تومان در این شش ماه فروش داشته است. فروش نیمه اول امسال به نسبت 721 میلیارد تومان فروش غصینو در شش ماهه ابتدایی سال قبل رشد 113 درصدی داشته است که بیانگر افزایش بیش از دو برابری در فروش سال جاری تا اینجای کار است. در مقایسه ماه به ماه فروش نیز شاهد هستیم که بیشترین میزان فروش در 18 ماه اخیر متعلق به شهریور ماه سال جاری با 358 میلیارد تومان فروش و رشد 151 درصدی به نسبت فروش شهریور سال گذشته است.

ویتانا

فروش اصلی شرکت صنعتی مینو در انواع بیسکوئیت های شناخته شده آن است. نرخ فروش بیسکوئیت های مینو روند صعودی ملایمی دارد اما مقدار فروش از روند منظم و با شیب ملایم تبعیت نمی کند. روند مبلغ فروش ماهانه این شرکت نیز از هر دو عامل تأثیر می پذیرد اما بی نظمی که در این روند مبلغ فروش دیده می شود نشأت گرفته از مقدار فروش می باشد. البته نمی توان روند مقدار فروش ماهانه نامنظم را در شرکت های محصولات غذایی عیب دانست زیرا محصولات این شرکت ها به سرعت فاسد می شوند و کارخانه ها توانایی انبار کردن آن ها را ندارند از طرفی هر چه بازار کشش فروش داشته باشد و کارخانه توان تولید، به صرفه است فروخته شود تا درآمد مجموعه افزایش یابد.

ویتانا

ویتانا

رشد سودآوری به کمک کنترل هزینه ها 

صورت های مالی سه ماهه ابتدایی سال جاری غصینو نشان می دهد که این شرکت توانسته است درآمد عملیاتی خود را با افزایش 96 درصدی از 331 میلیارد تومان بهار 1400 به 649 میلیارد تومان برساند. بهای تمام شده درآمد های عملیاتی نیز با در بهار امسال رشد 59 درصدی داشته است و به دلیل افزایش کمتر به نسبت درآمد های عملیاتی باعث رشد 180 درصدی سود ناخالص غصینو در این سه ماهه شده است. کنترل هزینه های عملیاتی و مالی در شرکت صنعتی مینو به میزانی بوده است که این دو هزینه به ترتیب افزایش 42 درصدی و 63 درصدی داشته است. مدیریت هزینه های عملیاتی و مالی در غصنیو باعث شده است تا سود خالص این شرکت با رشد 259 درصدی از 58 میلیارد تومان سه ماهه ابتدایی سال گذشته، در بهار امسال به 208 میلیارد تومان برسد. با توجه به افزایش فروش ماهانه این شرکت در فصل تابستان توقع می رود تا صورت های مالی شش ماهه سال جاری، رشد سود خالص بالایی را برای شرکت صنعتی مینو گزارش کنند. تحلیلگران بازار معتقدند که با انتشار صورت های مالی شش ماهه، احتمال تغییر روند شاخص و ورود جریان پول حقیقی به نمادهای بازار سرمایه افزایش می یابد.

ویتانا

در همین زمینه بیشتر بخوانید؛

تورم خوراکی‌ها بیشترین فشار را به کدام دهک وارد می‌کند؟

تحلیل سهام غگیلا / رشد 97 درصدی فروش در 5 ماه

تحلیل بنیادی افق کوروش/ افزایش سرمایه 323 درصدی در راه است

تحلیل سهام غدشت