به گزارش اکوایران در دومین هفته از آبان ماه بالغ بر 77 هزار و 500 تن آهن اسفنجی، 80 هزار تن گندله و50 هزار تن کنسانتره از رینگ صنعتی بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.

سنگ‌آهن و گندله بدون مشتری ماندند

تولیدکنندگان سنگ‌آهن کشور در هفته دوم آبان ماه بالغ بر 110 هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه کردند که عدم تقاضا از سوی خریداران برای این محصول باعث شد تا این محصول فروش نرود.

واحدهای فرآوری سنگ‌آهن در کشور نیز در هفته جاری بالغ بر 672 هزار تن کنسانتره آهن با نرخ پایه 2 هزار و 250 تومان در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه کردند. این حجم کنسانتره از سوی 11 شرکت معدنی انجام شد، اما تنها برای محصول کنسانتره شرکت چادرملو تقاضا در این بازار به ثبت رسید. به این ترتیب در حالی که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو 50 هزار تن کنسانتره به رینگ صنعتی بورس کالا آورد، تقاضایی بالغ بر 90 هزار تن در این بازار برای این محصول به ثبت رسید که در نهایت به فروش 50 هزار تن محصول عرضه شده با نرخی حدود 4.7 درصد بالاتر از قیمت پایه منجر شد. 

رونق در رینگ آهن‌اسفنجی پابرجاماند

واحدهای احیا در دومین هفته از آبان ماه برابر 77 هزار و 500 تن آهن اسفنجی با قیمت پایه 7 هزار و 580 تومان در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه کردند و خریداران تقاضایی برابر 199 هزار تن را در این بازار به ثبت رساندند. برتری تقاضا نسبت به عرضه به رقابتا قیمتی میان متقاضیان برای کسب سهم از این بازار منجر شد و به این ترتیب میانگین نرخ فروش این محصول به 8 هزار و 550 تومان رسید. رقابت برای کسب سهم از عرضه‌های آهن‌اسفنجی در رینگ صنعتی بورس کالا باعث شد تا میانگین نرخ فروش این محصول نسبت به نرخ پایه رشدی 12.7 درصدی داشته باشد.