به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه بیست و سوم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 18 هزار و 291 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 472 هزار و 759 واحد رسید. بدین ترتیب شاخص برای چهارمین روز متوالی رشد کرد. 

شاخص هم وزن بورس نیز با افزایش3 هزار و 675 واحدی در سطح 433 هزار و 763 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 37 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 858 واحد قرار گرفت. 

خروج پول از بازار سهام

در مجموع معاملات چهارشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 31 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

 بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فارس (شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 17 میلیارد تومان بود. پس از فارس، نمادهای فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر نمادهای غنوش، آبین، اخابر، کروی و وخاور بیشترین خروج پول را داشتند. 

بورس

نمادهای پیشران

امروز مانند روز گذشته نماد «فارس» بیشترین اثر فزاینده را بر شاخص داشت و پس از آن، نمادهای «فولاد»، «فملی» و «کچاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل نمادهای بانکی «وپاسار»، «وبملت» و «وتجارت» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.  

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «شگویا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «غصینو» و «دی» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 233 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 907 میلیارد تومان بود که 9 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 23 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 820 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بازار سهام

در معاملات چهارشنبه 103 نماد صف خرید داشتند و 17 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 39 درصدی به 310 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش یک درصد کاهش یافت و 124 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 167 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

در پایان معاملات نماد کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران)  با صف‌ خرید 25 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کپشیر، نمادهای تاصیکو (شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین) و کساپا (شرکت سایپا شیشه) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات تنها 3 نماد صف فروش داشتند. بپاس با صف فروش 13 میلیارد تومانی در صدر بود و پلاسک و حپترو دیگر نمادهایی بودند که صف فروش داشتند. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس