به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که در روز گذشته شاخص‌های بازار سهام صعود کردند. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 13 دی- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل رشد 28 هزار و 909 واحدی داشت، شاخص هم وزن 8 هزار و 765 واحد بالا آمد و شاخص کل فرابورس رشد 321 واحدی را پشت سر گذاشت. 

شاخص در دو روز ابتدایی هفته نزول شدیدی داشت اما دیروز ورق برگشت و بازار سبزپوش شد. در پایان معاملات ‌دیروز، 561 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 98 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 85 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 15 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

دیروز در بورس شرکت‌ واسپاری ملت (ولملت)، شرکت‌ بیمه دانا (دانا) و شرکت بهمن (خبهمن) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن)، شرکت‌ صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) و شرکت ریل سیر کوثر (حسیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران)، شفا (شرکت سرمایه گذاری شفا دارو) و غالبر (شرکت لبنیات کالبر) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پخش البرز (پخش)، شرکت بهمن لیزینگ (ولبهمن) و شرکت بیمه سامان (بساما) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 187 نماد صف خرید داشتند و 11 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با رشد 170 درصدی به 901 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 4 درصد کاهش یافت و 218 میلیارد تومان بود.

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد خودرو (شرکت ایران خودرو) با صف‌ خرید 126 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از خودرو، نمادهای خساپا (شرکت سایپا) و فاذر (شرکت صنایع آذر آب) بیشترین صف خرید را داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

روز دوشنبه، شاخص کل از ابتدای معاملات روند صعودی پیدا کرد. داده‌ها نشان می‌دهد که هم تقاضای حقوقی رشد کرد و هم حقوقی‌ها در سمت تقاضا فعال بودند. 

 شاخص به صعود ادتمه داد و اغلب نمادهای بازار رشد قیمت داشتند. فملی، فولاد و فارس؛ سه شرکت بزرگ بازار بیشترین اثر را در رشد شاخص کل داشتند و پس از این سه، نمادهای شستا، کگل، شپنا، نوری، خودرو، تاپیکو، شبندر، شتران، حکشتی، ومعادن و خساپا پیشران شاخص کل بودند. 

همچنین پس از دو روز متوالی شاهد ورود پول حقیقی بودیم و 550 میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خودرو، خساپا و خگستر تعلق داشت و حکشتی، وبملت، ومعادن، بوعلی و نوری در رتبه‌های بعدی بودند. 

معاملات دیروز با مازاد تقاضای قابل توجهی بسته شد تا معامله‌گران را به تداوم صعود امیدوار کند. با این حال به نظر می‌رسد افزایش نوسانات قیمتی در بازارهای دارایی به بورس نیز سرایت کرده و ورود و خروج متناوب سرمایه با حجم بالا بازار را دچار نوسان و نااطمینانی کرده است. 

پیش بینی بورس