در اطلاعیه‌های منتشر شده در سامانه کدال، بانک صادرات ایران از الزام شرکت فولاد خوزستان به بازپرداخت بدهی خبر داد. بر اساس رأی حل اختلاف صادر شده فولاد خوزستان به بازپرداخت مبلغ 175 میلیون یورو اصل مانده مطالبات بانک به علاوه خسارات ناشی از تأخیر تأدیه ملزم شده است.

شرکت گروه بهمن از توثیق 282 سهم شرکت بهمن دیزل از پرتفوی گروه بهمن خبر داد.

شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام داشت برنده مزایده بهره برداری از معدن سنگ آهن ققنوس 1 شده است.

شرکت داروسازی دکتر عبیدی  مکمل جدیدی با نام فروفورت انرژی (Ferro Fort Energy) تولید و در دسترس هموطنان قرار داده است.

شرکت گروه فن آوا بیان کرد با توجه به مصوبه هیأت مدیره در نظر دارد شرکت داده سامانه فن آوا را به همراه کلیه دارایی‌های ثابت، املاک و مستغلات، تأسیسات و امتیازات از طریق مزایده عمومی، با مشخصات ذیل به فروش رساند.

شرکت کارتن ایران اعلام کرد در نظر دارد نسبت به فروش 15 واحد آپارتمان واقع در پروژه باغ فردوس از طریق مزایده اقدام نماید و متقاضیان می‌توانند ظرف مدت 7 روز کاری از تاریخ انتشار آگهی جهت اخذ شرایط شرکت در مزایده و بازدید از محل به دبیرخانه شرکت مراجعه نمایند.

شرکت معدنی دماوند از حل و فصل موضوع اختلاف با شرکت چینی برسر قرارداد هزار تن کنسانتره سرب و ملغی شدن قرارداد مذکور خبر داد.

شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی بیان کرد دلیل کاهش سود عملیاتی عمدتاً کاهش سود حاصل از فروش سرمایه گذاری‌ها بوده است.

شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن عنوان کرد در نظر دارد معادل 3.94 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) را طبق اطلاعیه عرضه سهام در تاریخ 10 بهمن 1401  بصورت یکجا و نقد واگذار نماید. 

شرکت کشت و صنعت جوین از افزایش  نرخ 7 رقم بذر محصولات بذری خبر داد.

شرکت لیزینگ رایان سایپا از  انعقاد قرارداد سه جانبه با شرکت آیفت و بازرگانی حسن زاده جهت اعطای تسهیلات لیزینگی جهت امور بازرگانی خبر داد.همچنین این شرکت در اطلاعیه ای دیگر در خصوص تغییرات بیش از 30 درصد سود(زیان) عملیانی نسبت به دوره مشابه سال قبل اظهار داشت تامین منابع از بانکها در نتیجه افزایش هزینه های مالی جهت انجام فعالیت های عملیاتی که منجر به افزایش درآمد در سه ماهه آخر سال جاری و سال 1402 خواهد شد عمده دلیل این تغییرات می باشد و همچنین افزایش هزینه های حقوق و دستمزد و سایر هزینه ها به علت الزامات قانون کار و تورم جاری می باشد.

شرکت تراکتور سازی در خصوص تغیییرات بیش از 30 درصدی سودآوری نه ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل را ناشی از افزایش مقداری فروش داخلی و صادرات و افزایش نرخ فروش دانسته است.

شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی (حپترو) دلایل افزایش 5 درصدی سود ناخالص را ناشی از افزایش درآمدهای عملیاتی اعلام کرد.

بانک پاسارگاد نیز عمده ترین دلایل رشد سود خالص را رشد درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری به میزان 57 درصد و همچنین افزایش خالص سود مبادلات و معاملات ارزی در حدود 146 درصد و نیز رشد درآمدهای کارمزدی به میزان 18 درصد که ناشی از کارمزد صدور ضمانت ها و امتیازات اسنادی می باشد، دانسته است.

شرکت  کاشی و سرامیک الوند هم علت افزایش سود را افزایش نرخ و مقدار فروش محصولات دانست.

شرکت نوش پونه مشهد نیز افزایش سود عملیاتی این شرکت در دوره 9 ماهه سال 1401 نسبت به دوره مشابه قبل عمدتا به دلیل افزایش در نرخ محصولات اعلام کرده است.

شرکت ماشین سازی اراک عنوان کرد افزایش سود عملیاتی شرکت در دوره مالی سه ماهه منتهی به 30 آذر ماه 1401 نسبت به دوره مشابه سال قبل به میزان 29 درصد عمدتا ناشی از اخذ قراردادها و سفارشات محصولات روتین با حاشیه سود مناسب بوده که موجب افزایش قابل ملاحظه ای در سود عملیاتی شرکت شده است.

شرکت بهاران گلبهار خراسان هم اعلام کرد افزایش سود عملیاتی این شرکت در دوره 9 ماهه سال 1401 نسبت به دوره مشابه قبل عمدتا به دلیل افزایش در مقدار و  نرخ محصولات می باشد.

شرکت لیزینگ ایران در خصوص صورت های مالی شش ماهه منتهی به 31 شهریور 1401 اظهار کرد درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری ها در صورت سود و زیان نتیجه وجوه حاصل از پذیره نویسی افزایش سرمایه در حساب سپرده کوتاه مدت نزد بانک تجارت می باشد که مطابق بخش نامه های بانک مرکزی سود به آن تعلق می گیرد.

شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان بیان کرد کاهش سود (زیان) عملیاتی نسبت به دوره مالی مشابه سال قبل عمدتا بابت فروش سهام شرکت بیمه پاسارگاد در دوره قبل بوده که در این دوره اتفاق نیفتاده است. لازم به ذکر است سود حاصل از سرمایه گذاری ها پس از برگزاری مجامع شرکت های سرمایه پذیر شناسایی و ثبت می گردد. همچنین کاهش سرمایه گذاری های کوتاه مدت به دلیل فروش بخشی از سرمایه گذاری های کوتاه مدت می باشد که در فرم صورت وضعیت پرتفوی به تفصیل در سامانه کدال ارائه شده است. به علاوه افزایش هزینه های فروش ، اداری و عمومی نسبت به دوره مالی 3 ماهه منتهی به شهریور 1401 عمدتا بابت ثبت هزینه پاداش هیئت مدیره مصوب مجمع ، ثبت هزینه های برگزاری مجمع عادی سالیانه ، ثبت مالیات عملکرد حسب اظهار نامه مالیاتی ، افزایش هزینه های ماموریت اداری و افزایش هزینه خرید ابزار و لوازم مصرفی نسبت به دوره قبل می باشد.

اما بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس بازارگردانی نماد معاملاتی «غشوکو» ار روز سه شنبه  4  بهمن ماه آغاز و به مدت 1سال ادامه خواهد داشت.

همچنین  بازارگردانی نماد "کوثر1" به روش مبتنی بر حراج از روز سه شنبه 4 بهمن در بازار دوم فرابورس آغاز می شود. بر این اساس حداقل معاملات روزانه  2 میلیون سهم و حداقل سفارش انباشته 100 هزار سهم می باشد. دوره زمانی بازارگردانی 12 ماه اعلام شد.

شرکت پارس خودرو اعلام نمود فرآیند ارزش گذاری سهام این شرکت از طریق شرکت تامین سرمایه در حال انجام بوده و به محض نهایی شدن جهت تایید و بازگشایی نماد ، به شرکت فرابورس ایران ارسال خواهد شد .

شرکت  تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی بیان داشت مبلغ سرفصل سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی در گزارش منتهی به آذر مربوط به سود قرارداد مشارکت در تولید الیافت اکریلیک جهت تامین نقدینگی مورد نیاز برای خرید 2000 تن اکریلونیتریل و فروش ضایعات بوده است.

شرکت صنایع فولاد توان آور آسیا (فتوان) بیان داشت نرخ فروش ورق قلع اندود به عنوان محصول اصلی این شرکت به جهت پوشش هزینه های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه افزایش یافته است در صورت وجود تغییر با اهمیت اطلاعات اعلام شده موضوع از طریق سامانه کدال به سهامداران محترم اطلاع رسانی خواهد شد.

شرکت کیسون از  دریافت مجوز فعالیت به عنوان شرکت ایرانی اکتشاف و تولید (E&P) در ساختار قراردادهای نفتی، توسط شرکت نفت، گاز و انرژی کیسون (100% متعلق به گروه کیسون) خبر داد.که طبق آن، مجاز به فعالیت در قراردادهای بالادستی نفت با سقف برآوردی سرمایه‌گذاری مستقیم تا 6 میلیارد دلار آمریکا می‌باشد.

اما در خصوص آگهی دعوت به مجامع نیز نمادهای زدشت،مرقام،سهرمز،رافزا و پیمان سهامداران خود را به مجمع عمومی و فوق العاده دعوت کردند.

نماد حفارس نیز افزایش سرمایه 908 درصدی این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را به تصویب رساند. همچنین افزایش سرمایه 112 درصدی کترام از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،سود انباشته مورد تائید حسابرس قرار گرفت.