به گزارش اکوایران، هر سه شاخص اصلی بازار سهام آمریکا ظرف روز بازگشایی بازار در هفته جاری یعنی دوشنبه 23 ژانویه با رشد ارزش مواجه شدند. این روند افزایش ارزش در ساعات ابتدایی بازگشایی بازارها در روز سه‌شنبه 23 ژانویه نیز ادامه یافت. در این میان شاخص نزدک که شرکت‌های فناورانه سهم بیشتری در آن دارن با بیشترین میزان رشد ارزش روزانه مواجه شد.

به  گزارش رویترز هفته آینده و ظرف روزهای ابتدایی فوریه جلسه فدرال رزرو برگزار می‌شود و فعالان بازار انتظار دارند که در این جلسه نسبت به میزان رشد نرخ بهره در آمریکا تصمیم‌گیری شود. در این شرایط رشد ارزش وال‌استریت را می‌توان آرامش بازار سرمایه پیش از شروع طوفان نیز تلقی  کرد.

ظرف روزهای آینده گزارش درآمدی شرکت‌های مختلف فعال در بازار سرمایه آمریکا برای سه ماه پایانی سال 2022 منتشر می‌شود، نتایج گزارش درآمدی این شرکت‌ها و داده‌های اقتصادی می‌تواند بازار سرمایه را دستخوش چالش‌های متعددی کند.

تقریبا تمامی فعالان بازار انتظار دارند که فدرال رزرو در جلسه هفته آینده خود میزان رشد نرخ بهره را اعمال کند. اگر همانگونه که انتظار می‌رود، نرخ بهره 25 واحد افزایش یابد می‌توان به افزایش ورود سرمایه به بازارهای مالی امیدوار شد.

در انتظار انتشار داده‌های اقتصادی

ظرف هفته پایانی ژانویه احتمالا شرکت‌هایی از جمله مایکروسافت و تسلا داده‌های عملکردی خود برای 3 ماه پایانی سال 2022 را منتشر می‌کنند. در عین حال انتظار می‌رود که وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا، پیش‌بینی اولیه خود در خصوص تولید ناخالص داخلی این کشور را برای سه ماهه چهارم سال 2022 اعلام کند، تحلیلگران انتظار دارند که این داده برابر 2.5 درصد باشد. در عین حال  در روز جمعه گزارش شاخص گستره مصارف شخصی PCE منتشر می‌شود، این داده وضعیت روشن‌تری از تورم ارائه می‌کند و  نتایج آن می‌تواند بر تصمیمات فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره اثرگذار شود.