به گزارش اکوایران، امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس صعودی شدند و شاخص کل در یک ساعت ابتدایی از نیمه کانال 1.5 میلیونی بالا آمد. اما پس از آن روند صعودی شاخص متوقف شد و کمی ریزش کرد. به طوری که در پایان معاملات شاخص کل در سطح یک میلیون و 548 هزار و 277 واحد ایستاد که نسبت به روز یکشنبه 2 هزار و 298 واحد رشد داشته است.

شاخص هم وزن بورس در پایان معاملات امروز هزار و 926 واحد نسبت به روز یکشنبه بالا آمد و در رقم 482 هزار و 779 واحد ایستاد. 

شاخص کل فرابورس هم سبزپوش شد و 74 واحد صعود کرد و به رقم 20 هزار و 170 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس 282 واحد رشد کرد و در سطح 86 هزار و 295 واحد ایستاد.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 292 نماد رشد قیمت داشتند و 354 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 45 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 55 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج پول حقیقی از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای شانزدهمین روز متوالی منفی بود و 175 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام کگل (شرکت گلگهر) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 15 میلیارد تومان بود. 

آریا دومین رتبه خروج را داشت و پس از آن، نمادهای بپاس، فملی، شبندر، شستا و شتران بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر، غدانه برای دومین روز متوالی بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد و نمادهای ذوب، گدنا، کقزوی و وساپا در رتبه‌های بعدی بودند.

لیدرهای بازار سهام

امروز نمادهای کگل، فولاد، شستا و فخوز بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای پارسان، فارس و وصندوق بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در  فرابورس  نیز نمادهای آریا، فجهان و بپاس بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  گذاشتند و نمادهای وهور، مارون و پخش بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و غنوش در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، گدنا و فروژ پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

صف‌های خرید و فروش معاملات دوشنبه

در معاملات دوشنبه، 80 نماد صف خرید داشتند و 68 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با رشد 23 درصدی به 222 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 12 درصد کاهش یافت و 540 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد وساخت (شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران) با صف خرید 21 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وساخت، نمادهای غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) و کویر (شرکت درخشان تهران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد بالاس اختصاص داشت که ارزش صف فروش آن 8 میلیارد تومان بود. پس از بالاس، نمادهای غدیس، میهن، حفارس و فاذر بیشترین صف فروش را داشتند.

جدول معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 250 هزار و 474 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 243 هزار و 876 میلیارد تومان بود که 97 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 8 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 3 هزار و 702 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 45 روز معاملاتی اخیر از نیمه آذر تاکنون است. 

در معاملات امروز نماد میدکو (شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 98 میلیارد تومان بود. 

پس از میدکو، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و ذوب رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد سپ و غنوش در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد 517 میلیون و 460 هزار و 61 سهم در صدر قرار گرفته است. وساخت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد ذوب و خگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس