به گزارش اکوایران، وزارت انرژی و معادن پرو (Minem)، اعلام کرد که در سال جاری میلادی 74 پروژه معدنی در 17 حوزه در این کشور آغاز می‌شود؛ کل سرمایه‌گذاری درنظر گرفته شده برای اجرای این پروژه‌های توسعه‌ای به 596 میلیون دلار خواهد بود.

پرو کشوری واقع در آمریکای جنوبی است که بخش قابل توجهی از اقتصاد این کشور بر فعالیت‌های معدنی تمرکز داد. این کشور در رتبه دوم تولید معدنی مس در دنیا قرار دارد و گفته می‌شود پس از شیلی و استرالیا در رتبه سوم ذخایر قابل استخراج مس در دنیا قرار دارد. با توجه به اهمیت فعالیت‌های اکتشافی برای توسعه صنعت معدن در این کشور، پرو برنامه‌های توسعه‌ای در این زمینه تعریف کرده است. اکتشاف امکان کشف ذخایر جدید و همچنین افزایش عمر معادن فعال را فراهم می‌کند که تمامی این موارد در نهایت منابعی را به نفع کشور تولید می‌کند.

به گفته وزارت انرژی و معادن پرو از 74 پروژه توسعه‌ای در بخش معدن حدود 30 پروژه در مرحله بهره‌برداری قرار دارند؛ این پروژه‌ها تمامی مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند. 22.5 درصد از سبد سرمایه‌گذاری پروژه‌های اکتشاف معدن در پرو برای سال 2023 معادل 134 میلیون دلار مربوط به این 30 پروژه می‌شود.

در عین حال 17 پروژه با نیاز به سرمایه 136 میلیون دلاری که برابر 22.7 درصد از کل سرمایه درنظر گرفته شده می‌شود، در مرحله ارزیابی برای دریافت مجوز اکتشاف هستند.

اما 27 پروژه با نیاز به سرمایه‌گذاری 327 میلیون دلاری که شامل 54.8 درصد از کل سبد سرمایه‌گذاری می‌شود، در حال طی مراحل ارزیابی اثرات زیست محیطی خود هستند.

از 74 پروژه اکتشافی در دست اجرا در پرو، 39 مورد بر فعالیت اکشتاف و استخراج از مس تمرکز دارد؛ سرمایه مورد نیاز برای این پروژه‌ها به 284 میلیون دلار می‌رسد. اکتشاف و استخراج طلا با 18 پروژهه و سرمایه‌گذاری 220 میلیون دلاری در مرحله بعد قرار دارد. همچنین در این طرح توسعه استخراج و اکتشاف 9 پروژه با سرمایه‌گذاری 47 میلیون دلاری در جایگاه سوم قرار دارد. در عین حال 8 پروژه مشترک برای اکتشاف نقره و لیتیوم با سرمایه 46 میلیون دلاری نیز در دستور کار قرار دارد.