به گزارش اکوایران ، روز چهارشنبه شاخص کل بورس از ابتدای معاملات روند نزولی پیدا کرد اما پس از 15 دقیقه تقاضا در بازار رشد کرد و مسیر شاخص را به سمت بالا تغییر داد. در پایان معاملات شاخص کل بورس با رشد 18 هزار و 362 واحدی به رقم 2 میلیون و 137 هزار و 468 واحد رسید. 

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز در پایان معاملات 13 هزار و 335 واحد نسبت به روز سه‌شنبه بالا آمد و در رقم 651 هزار و 78 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس با افزایش 325 واحدی به سطح 26 هزار و 190 واحد رشد کرد.  شاخص کل هم وزن  فرابورس  نیز 2 هزار و 177 واحد صعود کرد و به رقم 113 هزار و 29 واحد رسیده است. 

بورس

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 610 نماد رشد قیمت داشتند و 85 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 88 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 12 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

ورود پول حقیقی به بورس

روز چهارشنبه پس از دو روز وقفه بار دیگر خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام مثبت شد و 629 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. 

امروز نماد وبصادر (بانک صادرات) با 145 میلیارد تومان بیشترین ورود پول را داشت و پس از وبصادر، نمادهای فزر و همراه قرار داشتند.  

در مقابل، نمادهای شستا، فولاد و شپنا بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 

لیدرهای بازار

در آخرین روز معاملاتی هفته، گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری سبزترین گروه بازار بود. در کنار بانکی‌ها، نمادهای گروه مخابرات و همچنین سیمانی‌ها سبزترین گروه‌ها بودند.

امروز نمادهای فارس، میدکو و پارس بزرگان سبز بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای فولاد، فملی و تاپیکو بزرگان قرمزپوش بازار بودند.

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، هرمز و فجهان بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و آریا، صبا و شاوان بیشترین اثر کاهنده را داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خساپا بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند. 

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات چهارشنبه، 277 نماد صف خرید داشتند و 8 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 170 درصدی نسبت به دیروز به هزار و 396 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 24 درصدی به 29 میلیارد تومان رسید. 

جدول معاملات بورس و فرابورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 200 هزار و 138 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 182 هزار و 781 میلیارد تومان بود که 91 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

 ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 11 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 12 هزار و 707 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در یک سال اخیر است. 

در معاملات امروز نماد وبصادر (بانک صادرات) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 317 میلیارد تومان بود. 

پس از وبصادر، خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن نمادهای فولاد و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز شستا با تعداد یک میلیارد و 492 میلیون و 428 هزار و 528 سهم در صدر قرار گرفته است. وبصادر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به دی تعلق داشت. دو نماد خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس