به گزارش اکوایران، بازار سهام در آخرین هفته معاملاتی فروردین ماه سال جاری، با رشد متوسط روزانه ارزش معاملات خرد به نسبت هفته سوم فرودین مواجه بود. در این هفته ارزش معاملات روزانه از 16 هزار میلیارد تومان پایین‌ نیامد و حتی در روز سه‌شنبه شاهد رشد ارزش معاملات خرد تا 19 هزار و 280 میلیارد تومان بودیم.

جریان پول حقیقی نیز در این هفته فعالان بازار سهام را شگفت‌زده کرد. در آخرین هفته فروردین امسال طی پنج روز معاملاتی 5 هزار و 710 میلیارد تومان خالص پول حقیقی به بازار اضافه شد. نکته‌ای که در این هفته توجه فعالان بازار سهام را به خود جلب کرد؛ مثبت بودن خالص جریان پول حقیقی در هر پنج روز معاملاتی این هفته بود.

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند؟

photo_2023-04-21_17-31-15

در هفته اخیر روند معاملات بازار سهام شباهت زیادی به روند معاملات هفته سوم فروردین ماه داشت. در میان شاخص‌های سهامی اصلی بورس تهران و فرابورس ایران؛ این هفته شاخص کل هم‌وزن فرابورس با بیش از 11 درصد رشد تراز بیشترین افزایش را در میان شاخص‌های اصلی داشت و شاخص قیمت فرابورس با 4.14 درصد افزایش، کمترین رشد را به ثبت رساند.

بازدهی هفته فرابورس

در آخرین هفته فروردین ماه سال 1402 شاخص‌ کل فرابورس ایران در چهار روز معاملاتی با رشد تراز همراه بود و شاخص کل هم‌وزن فرابورس در تمام پنج روز معاملاتی با رشد همراه بود و افت تراز نداشت. 

شاخص کل فرابورس ایران طی هفته چهارم فروردین با هزار و 508.4 واحد افزایش (5.45 درصد) در تراز 29 هزار و 207.9 واحدی قرار گرفت.

شاخص کل هم‌وزن فرابورس نیز در این هفته با 13 هزار و 424 واحد افزایش (11.03 درصد) به تراز 135 هزار و 95 واحدی رسید.

طی معاملات هفته گذشته، بازار سهام فرابورس ایران با تصویب سود نقدی متعددی همراه نبود که در نهایت موجب شد تا شاخص قیمتی فرابورس و شاخص قیمتی هم‌وزن بازدهی مشابهی نسبت به شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن فرابورس داشته باشند. با این حال، شاخص قیمت فرابورس با 4.14 درصد رشد همراه بود و شاخص قیمت هم‌وزن این بازار نیز رشد تراز 10.95 درصدی داشت.

در این هفته نمادهای فرود و شملی از فرابورس ایران در روز 27 و 28 فروردین ماه به دلیل افزایش سرمایه متوقف شدند. شرکت فولاد شاهرود به دلیل افزایش سرمایه 100 درصدی و شرکت ملی شیمی کشاورز به دلیل افزایش سرمایه 61 درصدی متوقف شدند.

photo_۲۰۲۳-۰۴-۲۱_۱۴-۵۲-۳۶