به گزارش اکوایران سنگ‌آهن نگرانی در خصوص کاهش تقاضا، سنگ‌آهن را به کف قیمت 6 ماه اخیر خود عقب راند. در حالی که موسسه فست‌مارکت بهای هر تن سنگ‌آهن عیار 62 درصد وارداتی به بنادر شمالی چین را برای روز جمعه پنجم ماه مه با ثبت کاهش روزانه 0.7 درصدی برابر 101 دلار و 58 سنت ارزیابی کرد؛ پلتس بهای همین محصول را با ثبت افت نرخ روزانه 40 سنتی برابر 103 دلار و 65 سنت اعلام کرد.

داده‌های شرکت مشاوره Mysteel نشان داد که تقاضای سنگ‌آهن از سوی 247 فولادساز چینی مورد بررسی این موسسه ظرف یک هفته اخیر افتی 1.3 درصدی داشت و به 2 میلیون و 410 هزار تن رسید.

در حالی که فست‌مارکت از عقب‌نشینی سنگ‌آهن عیار 62 درصد وارداتی به بنادر شمالی چین به کمترین نرخ ظرف 6 ماه اخیر یعنی پس از نوامبر 2022 خبر داد؛ پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان برای تحویل در ماه سپتامبر پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح 5 ماهه اخیر خود با قیمت 675.5 یوآن به ازای هر تن به فروش رفت.

تحلیلگران Sinosteel Futures در یادداشتی از قصد فولادسازان چینی برای آغاز دوره تعمیر و نگهداری به دلیل کاهش حاشیه سود فولادسازی خبر دادند. این تصمیم با ایجاد جریان کاهش بیشتر تقاضا می‌تواند زمینه کاهش بیشتر بهای سنگ‌آهن را مهیا کند.

پلتس نیز از کاهش حجم معاملات منعقد شده برای فروش سنگ‌آهن در روز جمعه پنجم ماه مه، علی‌رغم افت قیمت خبر داد. یک تاجر سنگ‌آهن مستقر در خاورمیانه می‌گوید تضعیف تقاضا برای فولاد در بازارهای جهانی در حال سرایت به بازار مواد اولیه مصرفی در این صنعت بوده و سنگ‌آهن وارد مسیر افت نرخ شده است.