به گزارش اکوایران؛ امروز در دقایق ابتدایی معاملات روند شاخص کل بورس صعودی بود و در 5 دقیقه ابتدایی، شاخص کل بورس تهران 13 هزار واحد رشد داشت. با این وجود شاخص کل نتوانست تراز 2 میلیون و 548 هزار واحدی خود را حفظ کند و با خروج جریان پول حقیقی، بازار درگیر روند اصلاحی شد.

این روند اصلاحی تا پایان روز تداوم داشت و در نهایت، شاخص کل نسبت به روز شنبه 95 هزار و 46 واحد –معادل 3.75 درصد- افت کرد و به رقم دو میلیون و 440 هزار و 191 واحد رسید.

افزایش شاخص فقط برای 5 دقیقه! / ریزش تا کجا ادامه دارد؟

امروز شاخص کل هم‌وزن روندی نزولی داشت اما مشابه عملکرد روز گذشته به نسبت شاخص کل نوسان کمتری را به ثبت رساند. شاخص کل هم وزن 30 هزار و 70 واحد نسبت به روز ‌‌شنبه پایین آمد و در رقم 840 هزار و 339 واحد ایستاد.

photo_۲۰۲۳-۰۵-۰۷_۱۵-۵۶-۵۶

شاخص کل فرابورس هم قرمزپوش شد و هزار و 264 واحد ریزش کرد و به رقم 30 هزار و 791 واحد رسید. شاخص کل هم وزن فرابورس نیز با کاهش 5 هزار و 863 واحدی به سطح 152 هزار و 220 واحد رسید.

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 88 نماد با افزایش قیمت مواجه شدند و 586 نماد نیز کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 13 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 87 درصد بازار افت قیمت داشتند.

photo_۲۰۲۳-۰۵-۰۷_۱۵-۵۶-۵۹

خروج پول بیش از 4 هزار میلیارد تومان از سرمایه حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی بود و 4 هزار و 502 میلیارد تومان  پول حقیقی از بورس خارج شد. بورس تهران آخرین بار روز دوشنبه 21 فروردین ماه با خروج پول حقیقی مواجه بوده است.

در معاملات روز یکشنبه بیشترین خروج  پول حقیقی  به سهام وبملت (بانک ملت) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 268 میلیارد تومان بود.

پیش بینی بورس فردا 18 اردیبهشت 1402 / نقشه بازار بورس تهران سرخ شد

سهام فولاد دومین رتبه ورود را داشت و پس از آن، نمادهای وبصادر، فملی و ذوب و شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، نماد فرود بیشترین ورود پول حقیقی را داشت و تاصیکو، وشهر و صبا در رتبه‌های بعدی بودند.

فولادی ها لیدر ریزش شاخص کل شدند!

امروز نمادهای فولاد، فارس، فملی، کچاد و کگل  بیشترین اثر را در ریزش شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای تاصیکو، خساپا، خزامیا و فخاس از نمادهای مؤثر مثبت بر روند امروز شاخص کل بازار بودند. دو نماد فولاد و فملی امروز به تنهایی بیش از 13 هزار واحد در ریزش تراز شاخص کل تأثیر گذاشتند.

در  فرابورس  نیز نمادهای مارون، کگهر، آریا و خاور بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای فرود، فجهان و تبرک بیشترین اثر فزاینده را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز خساپا و پی‌پاد بیشترین تراکنش را داشتند و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای فرود، دی، خکرمان و خاور پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات یکشنبه، 70 نماد صف خرید داشتند و 518 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با کاهش 62 درصدی به هزار و 31 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز با 3 هزار و 601 درصد افزایش به رقم 7 هزار و 217 میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز امروز با کاهش 14 درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل به رقم 21 هزار و 240 میلیارد تومان رسید.

photo_۲۰۲۳-۰۵-۰۷_۱۶-۰۶-۵۹

امروز در میان صنایع، بیشترین ارزش معاملات متعلق به صنعت خودرو با 4 هزار و 478 میلیارد تومان بود و صنعت فلزات اساسی با 2 هزار و 40 میلیارد تومان ارزش معامله در دومین جایگاه قرار گرفت.

پس از صنعت فلزات اساسی  و خودرو؛ صنایع محصولات شیمیایی، بانک‌ها و فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات روز قرار گرفتند.