به گزارش اکوایران، بر همین اساس، شاخص DAX در آلمان 0.1٪ کاهش یافت، FTSE 100 در بریتانیا 0.1٪ افت کرد و CAC 40 در فرانسه 0.4٪ ریزش را تجربه نمود. البته این تنها یک شروع ضعیف بود و با در پیش بودن رویدادهای مهم اقتصادی امروز و فردا انتظار می رود که شاهد نوسان بیشتری در بازارها باشیم که می تواند فرصت های معاملاتی زیادی را برای معامله گران کوتاه مدت به همراه بیاورد.

سهام اروپا تا به امروز از گزارش های درآمدی به طور کلی مثبت سه ماهه سود برده اند، به طوری که نتایج بخش بانکی نشان دهنده میزانی از قدرت است، به ویژه با توجه به آشفتگی مداوم در سراسر بلوک یورو.

با این حال، صندوق بین‌المللی پول همچنان نگران تلاطم‌های اخیر در بخش بانکی است و بر اساس نظر کارشناسان این موسسه مالی معتبر هنوز هیچ کس گمان نمی کند که اقتصاد از خطر رکود جسته باشد.

از طرف دیگر، سرمایه‌گذاران همچنین از داده‌های تجاری ناامیدکننده چین، که بازاری بزرگ برای بزرگترین صادرکنندگان منطقه یورو محسوب می شود نگران هستند.

داده‌های منتشر شده در اوایل روز سه‌شنبه نشان داد که واردات چین در ماه آوریل به شدت کاهش یافته و علاوه بر آن کاهش سالانه 7.9 درصدی را نیز ثبت نموده است، در حالی که صادرات در همان دوره پس از افزایش غیرمنتظره 15 درصدی در ماه مارس، 8.5 درصد رشد کرده است. این به بهبود نابرابر دومین اقتصاد بزرگ جهان اشاره دارد که حالا نشان می دهد هم با سرعت کمتری علیرغم لغو محدودیت‌های کووید در حال رشد است و هم اینکه توجهش بسیار داخلی است و بعید است شرکای تجاری بین المللی اش را از رشد خود خیلی برخوردار کند.

گذشته از داده های اقتصادی چین که حالا کمی باعث سرخوردگی بازارها شده است، سرمایه گذاران احتمالاً موضع محتاطانه خود را پیش از گزارش تورم روز چهارشنبه در ایالات متحده حفظ خواهند کرد.

همانطور که انتظار می رفت، فدرال رزرو آمریکا دهمین افزایش متوالی نرخ بهره خود را هفته گذشته انجام داد. همچنین نشان داد که ممکن است کمپین تشدید تهاجمی خود را در نشست بعدی خود در ژوئن متوقف کند، اما بر وابستگی به داده های اقتصادی برای تصمیم گیری خود تأکید نمود. به همین دلیل، گزارش تورم نه تنها می تواند عیاری برای سنجش موفقیت فدرال رزرو در مهار تورم باشد بلکه همچنین سرنخی از ادامه ی سیاست های اقتصادی و بنیه اقتصادی برای مقاومت در برابر سخت گیری های مالی است.

بانک مرکزی اروپا نیز هفته گذشته نرخ بهره را افزایش داد و سخنرانی های اعضای هیئت مدیره فیلیپ لین، ایزابل اشنابل در اواخر روز سه شنبه برای سرنخ هایی از اقدامات آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با این وجود داده های اقتصادی و گارد محتاطانه ی بازارها باعث شده تا یورو حمایت 1.10 را در برابر دلار از دست بدهد و در شرایطی که در نمودار روزانه یک الگوی ادامه دهنده ی کنج روند صعودی را در هاله یی از ابهام قرار داده است، فروشندگان تلاش می کنند تا کف قیمتی آوریل را در حوالی 1.094 تست کنند.

با این حال، تمرکز بانک مرکزی این هفته بر بانک انگلستان خواهد بود که روز پنجشنبه تشکیل جلسه می دهد. تورم در بریتانیا 10.1 درصد است که بالاترین نرخ در بین تمام بازارهای اصلی اروپاست و انتظار می‌رود که این امر سیاستگذاران را وادار کند تا افزایش 25 واحدی دیگر را تأیید کنند. در اینصورت، علیرغم فشار زیاد داده های اقتصادی، ادامه سیاست های انقباضی می تواند پایگاه حمایتی بیشتری برای پوند فراهم نماید. همچنان که پوند بالاتر از ناحیه ی حمایتی مهم 1.26 در حال معامله است، شدت عمل بیشتر بانک مرکزی انگلستان می تواند کمک کند که این ارز دوباره مومنتوم کافی را برای ادامه روند صعودی اش بدست آورد و به ریزش دو روز اخیرش در برابر دلار پایان دهد. با این حال باید دقت داشت که داده های تورمی ایالات متحده نقش پررنگ تری در تصمیمات سفته بازان و شکل دادن به رفتار قیمت در بازارهای کوتاه مدت دارد.


 

علی مرتضوی مدیر تحلیل شرکت بین المللی اینوسلو – مطالب بیشتر را اینجا ببینید