به گزارش اکوایران‌، در جریان معاملات روز چهارشنبه بازار بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل با رشد بیش از 15 هزار واحدی همراه شد و خود را به رقم 2 میلیون و 345 هزار واحدی رساند. ارزش معاملات در این روز در محدوده 9 هزار و 800 میلیاردتومانی بود که از میانگین ارزش معاملاتی اردیبهشت‌ماه کمتر و همچنین از روزهای ابتدایی خردادماه بیشتر بود. ارزش معاملاتی بازار بورس تهران در ابتدای خردادماه سال جاری از محدوده 7 هزار میلیاردتومانی کار را شروع کرد و در سوم خرداد با رقم نزدیک به 10 همتی کار را به پایان برد.

به‌واسطه خبر نامه رئیس مجلس به دولت در خصوص عدم تعیین نرخ ثابت در بازار نیمایی نمادهای بازار سرمایه به این خبر واکنش نشان‌دادن و اهالی بازار سرمایه نمادهای شبندر، شپنا و شتران را برای خرید انتخاب کردند تا این شه نماد جز تاثیرگذارن بزرگ بازار بر روی شاخص کل باشند.

همچنین نمادهای تاپیکو،نوری، وامید و نماد میدکو از دیگر نمادهای بازار روز چهارشنبه بودند که به‌عنوان تأثیرگذاران مثبت شاخص کل بورس تهران در بازار شناخته می‌شدند.

بااین‌حال ارزش معاملاتی گروه خودرویی همچنان بیشتر از سایر گروه‌ها است به‌طوری‌که در بازار روز چهارشنبه ارزش معاملاتی گروه خودرویی در محدوده‌های هزار و 121 میلیارد تومان قرار داشت و گروه فراورده‌های نفتی با 966 میلیارد تومان ارزش معاملاتی در رتبه دم جای گرفت. نکته جالب روز چهارشنبه ورود گروه رایانه به 7 گروه برتر از نظر ارزش معاملاتی بود و گروه رایانه باارزش معاملاتی بیشتر از 449 میلیارد تومان در رتبه هفتم جای گرفت.

از قالیباف به رئیسی: تثبیت نرخ ارز غیرقانونی است

خبرهای روز

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت هواپیمایی کارون (سهامی خاص) به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از طریق فرابورس ایران از روز شنبه مورخ ۶ خرداد ۱۴۰۲ به مدت سه روز کاری در نماد کارون ۰۶ عرضه عمومی خواهد شد.

ابوالفضل نوروزی، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: سامانه ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری رایگان از ماه گذشته به‌صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده‌ است و از چهارشنبه سوم خرداد، این سامانه به‌صورت رسمی رونمایی و فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور، مصوبه هیئت وزیران در مورد موضوع «تعیین نرخ تسعیر ارز شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی» توسط بانک مرکزی را مغایر قانون دانست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: نرخ ثابت، پیامدهای ارز ترجیحی در دولت قبل را تداعی می‌کند. تعیین قیمت ثابت، خلاف قانون و سند مردمی دولت است.

سخنگوی دولت با اشاره به نامه روز گذشته رئیس مجلس به رئیس‌جمهوری درباره نرخ تسعیر ارز، گفت: مسئله مجلس این بوده که خود دولت نمی‌تواند نرخ ثابتی مشخص کند؛ اما بانک مرکزی مطابق چارچوب صلاحیت قانونی این امر را پیش می‌برد و مبنا همان نرخی است بانک مرکزی اعلام می‌کند.

مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها از صبح (چهارشنبه) برای متقاضیان واجد شرایط آغاز شده است و به مدت هشت روز ادامه دارد.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه با رشد بیش از 15 هزار واحدی همراه شد تا همچنان نشان دهد در مسیر صعودی قرار دارد؛ اما آرام و بی‌صدا این اتفاق در حال رقم‌خوردن است تا افت نیمه دوم اردیبهشت‌ماه را بتواند جبران کند.

خط روند اندیکاتور RSI  که در روزهای پیشین و در برنامه چارسو به طور مفصل در خصوص آن صحبت کرده‌ایم همچنان در حال حمایت‌کردن است و شکست هفته‌های پیشین این خط روند به گفته تکنیکالیست‌های بازار این شکست به‌عنوان شکست غلط نامیده می‌شود و این انتظار وجود دارد که شاخص بتواند در روزهای آینده به اعداد و ارقام بالاتری دست پیدا کند.

همچنین کف کانالی صعودی فرضی شاخص کل رویه مثبت شاخص را حفظ کرده است و این سطح 23 درصدی فیبوناچی موج قبلی همچنان به‌عنوان یک سطح حمایتی خوب برای شاخص فعال است.

کل

خط روند صعودی اندکاتور RSI  از منظر تکنیکالی همچنان در حال حمایت کردن است