به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه، 17 خرداد 1402،  شاخص بورس  تهران هزار و 101 واحد نسبت به روز کاری گذشته افت کرد و تا سطح 2 میلیون و 288 هزار و 448 واحد پایین آمد. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با افزایش 231 واحدی در رقم 776 هزار و 646 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با افزایش 19  واحدی به رقم 28 هزار و 963 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با رشد 645 واحد به سطح 142 هزار و 684 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بازار سهام

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام  منفی شد و 294 میلیارد تومان  پول حقیقی از بازار سهام  خارج شد. امروز نماد وتجارت بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 54 میلیارد تومان بود. پس از وتجارت، نمادهای وبملت، فولاد و خکمک  بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی  به نمادهای عالیس، وپخش، وگردش و زفکا اختصاص داشت.

بورس

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای شستا، تاپیکو، وپارس و خودرو نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل نمادهای شپنا، شبندر، وتجارت، وبصادر و شتران بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، شگویا و هرمز بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، صبا و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز پی‌پاد بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز عالیس، زفجر و دی بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 299 هزار و 132 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 289 هزار و 26 میلیارد تومان بود که 97 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 7 هزار و 896 میلیارد تومان رسید. 

بورس

جدول معاملات 

در معاملات امروز نماد وبملت (بانک ملت) بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 174 میلیارد تومان بود. 

پس از وبملت، وتجارت بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبصادر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خگستر و خکمک در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) با تعداد 729 میلیون و 426 هزار و 267 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وتجارت تعلق داشت. دو نماد وبصادر و خساپا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

صف‌های خرید و فروش بازار 

در معاملات چهارشنبه، 130 نماد صف خرید داشتند و 43 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 5 درصدی نسبت به روز قبل به 987 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 45 درصدی به 302 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس